سجاد موحد

مرکز مالی ایران اولین دوره آمادگی آزمون سطح یک FRM را برگزار می‌کند.

به گزارش کالا خبر به نقل از سنا، سجاد موحد، مدیر عامل مرکز مالی ایران با بیان این خبر گفت: انجمن جهانی حرفه ای ریسک (GARP) در جهت تربیت نیروی خبره برای مدیریت ریسک مالی (Financial Risk Manager)، برنامه آموزشی FRM را طراحی کرده است که این برنامه آموزشی دربرگیرنده یک دوره آموزش جامع بوده  و هدف آن آشنایی با گستره‌ای از واژگان و مفاهیم مدیریت ریسک است.

وی افزود: مدرک جهانی FRM  فرد را به عنوان یک حرفه‌ای در خصوص مدیریت ریسک از سایرین متمایز می‌کند که در طیف گسترده‌ای از خدمات مالی از جمله مدیریت ریسک، تحلیلگری و ... قرار می‌گیرد.

موحد توضیح داد: مدیریت ریسک عبارت است از فرآیند مستندسازی تصمیمات نهایی اخذ شده و استفاده از آنها به منظور رساندن ریسک به سطح مورد انتظار در سازمان‌ها. از طرفی در دنیای امروز، با توجه به ابزارهای پیچیده مالی، افزایش مقررات پولی در سطح جهان و به وجود آمدن بحران‌های مالی در حوزه صنعتی و بازار پولی و مالی، آشنایی با دانشی تخصصی در حوزه مدیریت ریسک و درک مفاهیم کاربردی آن می‌تواند سازمان‌ها و موسسات را تا حد زیادی در رسیدن به اهدافشان یاری کند.

مدیر عامل مرکز مالی ایران  افزود: در راستای این اهداف، مرکز مالی ایران ، پس از برگزاری موفق دوره‌های حرفه‌ای بین‌المللی از جمله آزمون CFA هم‌اکنون برای اولین بار و با همکاری بانک توسعه صادرات ایران اقدام به برگزاری دوره آمادگی آزمون FRM  کرده است.

موحد توضیح داد: این دوره بر اساس سرفصل‌های آزمون مربوطه از جمله مدیریت و اندازه‌گیری ریسک بازار، مدیریت و اندازه‌گیری ریسک اعتباری، مدیریت ریسک عملیاتی، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیریت ریسک نقدینگی و موضوعات جاری در بازارهای مالی برنامه‌ریزی شده و شرکت در این برنامه برای مدیران ارشد و کارشناسان ریسک بانکی و بازار سرمایه توصیه می‌شود.

 خاطرنشان می شود: دوره مذکور در قالب ۱۰۰ ساعت آموزشی از تاریخ ۲۹ آبان تا ۱ بهمن ماه سال جاری با حضور خبرگان حوزه ریسک بانکی به اجرا درخواهد آمد و همچنین در صورت درخواست داوطلبین در پایان دوره، دسترسی مشاهده ویدئوهای آموزشی دوره تا پایان سال ۹۹ تمدید خواهد شد.

ضمناٌ مجموعه کتب E-book سطح یک آزمون FRM وایلی بصورت رایگان بر روی ایمیل شخصی داوطلبان فعالسازی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها