مجله

جدیدترین شماره دوماهنامه تخصصی پیام اقتصادی بورس کالا و فصلنامه انگلیسی، علاوه بر چاپ به صورت الکترونیکی نیز بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در یازدهمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که به تفکیک بازارها و تالارهای معاملاتی فصل بندی شده است، علاوه بر پرداختن به آمارها و رویدادهای مهم ماه های اخیر، دیدگاه چهره های مهم و مسوولان اقتصادی در خصوص عملکرد بورس کالا مطرح شده است.

در ابتدای این شماره از دوماهنامه، پیام مدیرعامل بورس کالای ایران را با عنوان "بورس های کالایی سکوی توسعه تجارت بین الملل" می خوانیم. مصاحبه با محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز از مطالب ویژه این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا بوده که طی آن در خصوص حمایت دولت از بین المللی شدن بازار سرمایه و امکان توسعه تجارت ایران و کشورهای همسایه از دریچه بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفته است.

گفتگو با پیشکسوتان در خصوص نقش و جایگاه بورس کالای ایران در اقتصاد کشور، بررسی توسعه روابط تجاری ایران و هند با راه اندازی سکوی معاملاتی مشترک، توسعه مناسبات تجاری ایران و عراق از طریق بورس های کالایی و همچنین افزایش سهم بازار مشتقه از معاملات بورس کالا محور مطالبی است که در بخش اول این شماره منتشر شده است.

در بخش دوم، طی گزارشی تاثیر و جایگاه بازار فلزات در اقتصاد جهانی مورد بررسی قرار گرفته و گزارشی از بازار فولاد با نگاهی به معاملات شمش و تختال در بورس کالا منتشر شده است. خوش بینی های شکننده در بازار مس، عنوان گزارش دیگری است که به دوگانه رونق و رکود پرداخته است.

در ادامه گزارش هایی از بازار مولیبدن و جایگاه میلگرد در بازار فولاد منتشر شده و گفتگو با ابراهیم جمیلی، فعال حوزه معدنی و رئیس خانه اقتصاد ایران پایان بخش مطالب حوزه صنعتی و معدنی این شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا است.

در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز گزارش هایی پیرامون نشانه های بازگشت رونق اقتصادی در نگاه به آمارهای بورس کالا، وضعیت معاملات پلیمرها و ترکیبات شیمیایی، معرفی برخی از شاخص های کالایی در بازارهای جهانی، بررسی ویژگی های وکیوم باتوم و مختصات بازار آن منتشر شده و طی گزارشی ویژگی های بازار رقابتی کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش کشاورزی نیز، عملکرد ۱۰ ساله بورس کالا در ساماندهی بازارهای کالایی مورد ارزیابی قرار گرفته و سناریوهای بورس کالا برای ساماندهی بازار نیز در گفتگو با مدیر توسعه بازار فیزیکی بورس کالا تشریح شده است. در ادامه، گسترش نظام انبارداری در بازار پسته و سیاست خرید توافقی زعفران در بورس کالا محور گزارش های بعدی این شماره از دوماهنامه بورس کالا بوده است.

گفتنی است، یازدهمین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا در ۱۱۶صفحه منتشر شده و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال شده است.

انتشار دهمین شماره فصلنامه انگلیسی

دهمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران نیز ویژه پاییز ۱۳۹۶ علاوه بر چاپ، بصورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان بین المللی بورس کالای ایران و سرمایه گذاران خارجی در دستور کار قرار گرفت و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام مدیر عامل، اخبار عمومی بورس کالای ایران، اخبار فعالیت های این بورس در فضای بین المللی و رویدادهای مرتبط با بازار فیزیکی بالاخص بخش کشاورزی و همچنین بررسی آمار معاملات در پاییز ۱۳۹۶ منتشر شده است.

براساس این گزارش، این شماره از فصلنامه به امضای تفاهم نامه همکاری میان بورس کالای ایران و هند، رونمایی از وب سایت عربی بورس کالای ایران و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری میان بورس کالا و دانشگاه علامه طباطبایی پرداخته است. از دیگر سو، بررسی حضور بورس کالای ایران در همایش تجارت ایران و عراق، همایش بین المللی بازار سرمایه ایران و چهارمین نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۷ و نمایشگاه بین المللی دام و طیور از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه آمده است.

همچنین در دهمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا از مزایای تکمیل زنجیره عرضه فولاد در بورس کالا برای صنایع پایین و بالادست و حمایت از احیای بازار فولاد از کانال صادرات، بررسی راه اندازی رینگ صادراتی محصولات کشاورزی و هم اندیشی برای حل مشکلات صادرات پسته، سازوکار خرید توافقی زعفران از بورس کالا، رکوردشکنی معاملات گندم و فروش گندم تولید داخل از طریق بورس کالا در سال آینده و در نهایت نیز از آغاز اقدامات بازارسرمایه برای شناسایی ظرفیت‌های پول الکترونیک سخن هایی به میان آمده است.

گفتنی است، دهمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در ۶۷ صفحه و با بهره گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین الملل این بورس منتشر شده و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال شده است.

برای مشاهده نسخه الکترونیکی شماره جدید دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا و فصلنامه انگلیسی کلیک کنید.

دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا؛

http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۸/۰۱/۲۷/۰/۱۰۷۴۰.pdf

فصلنامه انگلیسی بورس کالا؛

http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۸/۰۱/۲۷/۰/۱۰۷۴۱.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها