ماهنامه

جدیدترین شماره نشریه دوماهنامه تخصصی پیام اقتصادی بورس کالا وفصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه اسفند ۹۵ منتشر شد و علاوه بر چاپ، به صورت الکترونیکی نیز بر روی سایت رسمی و پایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در نهمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که در شش فصل خبر، پرونده،اقتصاد کلان، بازار، آموزش و آمار منتشر شده است، به مهم ترین رویدادها و اعداد مهم بورس کالا در سال 95 اشاره کرده و دیدگاه های چهره های مهم اقتصادی در خصوص بورس کالا را مطرح کرده است.

در این شماره از ماهنامه علاوه بر انتشار پیام نوروزی مدیر عامل، کارنامه سال 95 این بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت ومهم ترین برنامه های سال96 اعلام شد. همچنین در بخش پرونده این شماره فراز و فرودهای بورس کالا در آستانه دهمین سال فعالیت مورد اشاره قرار گرفته و در کنار ارزیابی کارشناسان از شکل گیری بورس کالا، ابعاد مختلف فعالیت بورس کالای ایران در حوزه کشاورزی و اوج گیری دوباره معاملات این تالار و همچنین بورسی شدن پسته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

ریل گذاری مجلس برای بورس کالا، تامین مالی بخش کشاورزی، دیدگاه هایی در خصوص شکل گیری بازار آتی ارز، بورس کالای بین المللی، قراردادهای بلندمدت پتروشیمی ها، تولد دوباره صنعت سنگ آهن و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه ، معرفی آپشن برای تازه کارها و درنهایت آماری از عملکرد یک ساله بورس کالا از دیگر بخش های نهمین شماره ماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا است.

در این شماره از نشریه همچنین گزارشی از بازگشایی رسمی نماد بورس کالا در بازار پایه فرابورس که با حضور دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران، امیرهامونی مدیرعامل فرابورس و سید مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران شرکت فرابورس در محل شرکت فرابورس برگزار شد، منتشر شده است.

در جدیدترین شماره دو ماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا نیز میزگردی باعنوان" کارنامه بورس کالا در دست راست " با حضور قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران، موسس بورس کشاورزی و مدیر عامل کارگزاری اقتصاد بیدار منتشر و به بررسی دستاوردهای بورس کالا در 10 سال گذشته پرداخته شده است.

همچنین در این شماره از نشریه، مصاحبه هایی از علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، دکتر محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، قاسم محسنی عضو شورای عالی بورس،حسن عباسی معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران،رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، بهرام شکوری نائب رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن و پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی ایران منتشر شده است.

هفتمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران

هفتمین شماره فصلنامه انگلیسی بورس کالای ایران ویژه زمستان 95 علاوه بر چاپ، به صورت الکترونیکی نیز منتشر و بر روی سایت رسمی وپایگاه خبری بورس کالای ایران قرار گرفت.

تهیه و انتشار فصلنامه انگلیسی این بورس به منظور آشنایی هرچه بیشترمخاطبان بین المللی بورس کالای ایران و سرمایه گذاران خارجی، دردستور کار قرار گرفت و در شماره جدید این فصلنامه مطالبی چون یادداشت سردبیر، پیام نوروزی مدیر عامل، اخبار عمومی، اخبار فعالیت های این بورس در فضای بین المللی، اخبار مرتبط با راه اندازی ابزارهای مالی جدید از جمله قراردادهای آتی، گواهی سپرده کالایی و اختیار معامله ، رویدادهای مرتبط با بخش کشاورزی، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی و صنعتی معدنی، و همچنین بررسی آمار معاملات در زمستان 1395 در این فصل منتشر شده است.

بر اساس این گزارش ، این شماره از فصلنامه به گشایش رسمی نمادبورس کالا در تابلوی الف بازار پایه فرابورس، راه اندازی معاملات قرارداد اختیار فروش سکه طلا در بورس کالای ایران، افتتاح معاملات گواهی سپرده زعفران، افتتاح رسمی معاملات پسته در بورس کالا و حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این مراسم و بررسی صادرات گندم و مشتقات آن از طریق بورس کالا پرداخته است. از سوی دیگر ، عضویت مدیرعامل بورس کالا در هیات مدیره کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل، تشکیل کارگروه توسعه صادرات به عراق در بورس کالای ایران، سخنرانی مدیرعامل بورس کالای ایران در پنجمین کنفرانس ملی مهندسی مالی ایران و همچنین در چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران و در همایش صنعت فولاد ومعدن ایران از دیگر مطالبی است که در این فصلنامه منتشر شده است.

گفتنی است ، هفتمین شماره از فصلنامه انگلیسی بورس کالا در 71 صفحه و با بهره گیری از تلاش همکاران در اداره امور بین الملل این بورس منتشر شده است و نسخه چاپی آن برای بسیاری از ذینفعان بورس کالای ایران ارسال شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها