• ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
  • کد خبر: 1637

در حالیکه طی روز گذشته قیمت سنگ آهن در معاملات آتی چین در پی تحرکات نرخ فولاد با افزایش روبه رو شده بود، امروز چهارشنبه قیمت سنگ آهن به دلیل کاهش تقاضای فولاد در مدار نزولی قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»به نقل از رویترز، ضعف در بازار مشتقات آهنی، رشد اوایل هفته این بازار را جبران کرده است. هر تن سنگ‌آهن در سال جاری افتی ۴۷ درصدی را تجربه کرده و امروز زیر سطح ۳۸ دلاری (پایین‌ترین سطح آن از سال ۲۰۰۸) معامله شد. موجودی سنگ‌آهن بسیار زیاد و تقاضای بسیار کم فولاد در چین، روی مواد خام فولادسازان چینی فشار زیادی وارد کرده و معامله‌گران در آینده نزدیک رشد معناداری را پیش‌بینی نمی‌کنند.

هر تن سنگ آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با افتی ۰.۳ درصدی ۲۹۱.۵. یوان (۴۵ دلار) معامله شد و از پایین‌ترین سطح قیمتی آن (۲۸۲.۵ یوان) فاصله چندانی ندارد.

در معاملات آتی بورس شانگهای نیز میلگرد ساختمانی با افتی ۰.۲ درصدی ۱۶۶۶ یوان به ازای هر تن قیمت داشت. هر تن سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین ۳۷ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

در میان تقاضای صنعتی ضعیف از چین، شاخص حمل ونقل دریایی اصلی بورس بالتیک، که نشانگر هزینه محموله‌های دریایی نظیر سنگ‌آهن، سیمان، غلات، ذغال‌سنگ و کودشیمیایی است به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسید.

بانک ANZاعلام کرد که تغییر در مدل رشد چین، صنعت حمل‌ونقل دریایی این کشور را با خطر مواجه خواهد کرد. این در حالی است که در یک دهه گذشته با حمایت و تقویت رشد اقتصادی چین اندازه این صنعت دو برابر شده بود. بر اساس این گزارش اقتصادچین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا، کندترین رشد خود را در ربع قرن اخیر تجربه می‌کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها