فولادگر

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاستهای کلی اصل۴۴ مجلس گفت: در شرایطی که سرمایه‌گذاری در تولید رو به توسعه نمی‌رود، بورس کالای ایران می تواند با ایجاد جذابیت برای تولیدکنندگان و خریداران، سرمایه‌گذاری‌ها را به این بخش سوق دهد.

به گزارش «کالاخبر»؛ ، به نقل از ایرنا با توجه به مشکلات بانکی و کاهش سهم این بخش در تامین نقدینگی برای بخش های مختلف اقتصادی از جمله بخش تولید و صنعت، بورس و ارکان زیر مجموعه آن می توانند سهم بیشتری را در مسیر سرمایه گذاری و جذب منابع جدید مالی عهده دار شوند.

حمیدرضا فولادگر ، در خصوص نقش بورس در شفافیت اقتصادی گفت: بورس کالا در چارچوب سیاست‌های کلان کشور و هماهنگی بین بازار سرمایه، بازار کار و تولید نقش پررنگی ایفا می کند که قطعا در این راه، برنامه ریزی درست مسوولان کمک کننده خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت حمایت بورس کالا از سوی دستگاه های مربوطه این بورس می‌تواند تبدیل به مرجعی برای قیمت گذاری شود؛ به طور یقین کشف قیمت مستمر و منطقی محصولات از طریق کانالی شفاف و قابل اعتماد می‌تواند به توسعه اقتصادی و تکمیل زنجیره های تولید کمک شایانی کند.

فولادگر اظهار داشت: در شرایطی که سرمایه‌گذاری در تولید رو به توسعه نمی‌رود، بورس کالا می تواند با ایجاد جذابیت برای تولید کنندگان و خریداران، سرمایه‌گذاری‌ها را به این بخش سوق دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه تاکید کرد: اگر با حمایت دستگاه های مختلف، روند فعالیت های بورس کالا در بازار کالای کشور به صورت همه جانبه انجام شود، این نهاد نه تنها انضباط مالی و رقابت پذیری ایجاد می کند بلکه به اصلی ترین مانع در مقابل رانت های موجود تبدیل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها