• ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
  • کد خبر: 16560
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»؛ در حالی که تهدید وقوع یک جنگ تجاری موجب کاهش شاخص های بورس و افت ارزش دلار شده و تقاضا برای دارایی های امنی نظیر طلا را بالا برده است، قیمت فلز زرد روز جمعه افزایش داشت.

تصمیم روز پنجشنبه ترامپ مبنی بر وضع تعرفه هایی بر واردات فولاد و آلومینوم به آمریکا نگرانی از اقدامات تلافی جویانه احتمالی دیگر کشور ها را برانگیخته و موجب شده تا ارزش دلار از بالاترین رقم ۶ هفته گذشته پایین بیاید و این مسئله موجب ارزان تر شدن طلا برای دارندگان سایر ارزها گشته است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۱۳۲۲ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز ۱.۳۹ درصد رشد داشت و به ۱۳۲۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

با این حال، قیمت طلا همچنان در هفته گذشته افت نیم درصدی را تجربه کرد و برای دومین هفته متوالی کاهش داشت.قیمت فلز زرد روز پنجشنبه تحت تاثیر احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا به رقم ۱۳۰۲ دلار و ۶۱ سنت رسید که پایین ترین رقم از دوم ژانویه تاکنون بود.

افزایش بیشتر نرخ بهره موجب بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و رشد ارزش دلار می شود و با کاستن از جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا افت قیمت آن را در پی دارد.اما به گفته اوله هانسن، تحلیلگر بازار طلا، تهدید وقوع یک جنگ تجاری هرگونه نگرانی از افزایش نرخ بهره در آمریکا را از یاد همه برده است.

وی افزود: اگر یک جنگ تجاری به وقوع بپیوندد، ممکن است موجب افزایش نرخ تورم و کاهش رشد شود و این از اشتیاق فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره خواهد کاست. به همین علت است که اکنون تمرکز اصلی بازار طلا روی احتمال جنگ تجاری است.

منبع:رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها