• ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
  • کد خبر: 17221
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و با رشدی ۰.۱ درصدی به ۱۳۴۰ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»،در حالی که شاخص ارزش دلار به نزدیکی پایین ترین رقم های ۲ هفته گذشته رسیده و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تنش های ژئوپلتیک موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری های امن شده است، قیمت طلا در ساعات اولیه معاملات امروز به بالاترین رقم در یک هفته گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و با رشدی ۰.۱ درصدی به ۱۳۴۰ دلار و ۶۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم ۱۳۴۲ دلار و ۶۴ سنت بالا رفته بود که بالاترین رقم یک هفته گذشته به شمار می رود.قیمت هر اونس طلای آمریکا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۳۴۴ دلار رسید.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر سی آی بی سی استاندارد بانک در توکیو گفت:خیلی چیزها دارد همزمان اتفاق می افتد. جنگ تجاری (آمریکا و چین)، احتمال حمله آمریکا به سوریه که می تواند منجر به رویارویی آمریکا و روسیه شود. اینها تاثیر بسیار قابل توجهی بر بازار طلا دارد.

وی افزود: تنش ها بین آمریکا و چین ظاهرا بعد از لحن مصالحه جویانه رئیس جمهوری چین در حال فروکش کردن است، اما در خصوص دولت ترامپ، واقعا نمی توان با اطمینان گفت که در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می دهد... بنابراین سرمایه گذاران می خواهند دارایی های خود را در بازار طلا حفظ کنند.

روسیه و آمریکا روز سه شنبه در سازمان ملل بر سر استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه با هم درگیر شدند. واشنگتن و متحدانش در حال بررسی حمله به مواضع دولت بشار اسد هستند، و وی را عامل حمله شیمیایی هفته گذشته می دانند.

پس از آنکه وعده رئیس جمهوری چین برای کاهش تعرفه های وارداتی نگرانی ها در خصوص اختلافات تجاری آمریکا و چین را کاهش داد، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز به نزدیکی پایین ترین رقم ۲ هفته گذشته رسید.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها