• ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر: 25077
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۳۱۲ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش های تجاری بین آمریکا و کشورهای مختلف نگرانی ها از بروز رکود در اقتصاد جهانی را تشدید کرده و موجب هجوم سرمایه گذاران به بازارهای امن شده است، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در بیش از ۲ ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۳۱۲ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز نیم درصد رشد داشت و به ۱۳۱۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: شاهد حضور سنتی سرمایه گذاران در بازار طلا به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری هستیم.

در پی افزایش نگرانی ها از اختلافات تجاری، ارزش سهام در بورس های آمریکا و آسیا و همچنین قیمت نفت به پایین ترین رقم ها در طی چند ماه گذشته رسیده اند.تنش تجاری میان آمریکا و چین در روزهای اخیر افزایش یافته و دو کشور بر سر مسائل تجاری، فن آوری و امنیتی با هم درگیر شده اند.

یکی از نشانه های تاثیر منفی جنگ تجاری بر اقتصاد جهانی زمانی آشکار شد که آمارهای رسمی نشان داد میزان صادرات کره جنوبی در ماه می افتی ۹.۴ درصدی داشت که شدیدتر از پیش بینی کاهش ۵.۶ درصدی بود.

چشم انداز تیره و تار اقتصاد جهانی موجب شده تا تجار احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را بیش از گذشته ارزیابی کنند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اواندا گفت:هفته گذشته و به دنبال بالا گرفتن جنگ تجاری و افت رشد اقتصاد جهانی، طلا به عنوان یک بهشت امن سرمایه گذاری عمل کرد.» قیمت فلز زرد روز جمعه برای اولین بار از ماه آوریل به بالای رقم ۱۳۰۰ دلار رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها