پورابارهیمی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی معاملات آتی زعفران در بورس کالای ایران به ایجاد شفافیت، افزایش کارایی، تخصیص بهینه منابع و قیمت گذاری عادلانه از مجرای بازار سرمایه و بورس کالا سخن گفت.

به گزارش «کالاخبر»، محمدرضا پورابراهیمی افزود: هر چه بتوانیم در حوزه بازار سرمایه و بورس کالا اقدمات بیشتری انجام دهیم به تحقق ویژگی های مثبت در اقتصاد به میزان بیشتری دست می یابیم؛ در همین راستا هر ساله شاهد یک اتفاق بزرگ و مثبت جدید در حوزه بورس کالا هستیم.

وی به لزوم اصلاح و بازنگری در قوانین بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در حوزه اصلاح قوانین و مقررات طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه ابزارهای بورس کالا آماده هستیم که اگر پیشنهاداتی وجود دارد، بررسی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به تولید ۳۳۶ تن زعفران در کشور، شایسته نیست تنها حجم ناچیزی از آن در بورس کالا معامله شود. در این رابطه، یا باید مشوق ها را زیاد کنیم یا الزاماتی برای معامله زعفران در بورس در نظر بگیریم. چراکه شفافیت این بورس به فعالان این حوزه و کشف قیمت عادلانه کمک می کند.

وی افزود: در حال حاضر مسیر صادرات محصولات ما مسیر مشخص، حرفه ای و با برند خاصی نیست. همچنین در حوزه محصولاتی همچون خرما نه تنها بازار صادراتی را از دست داده ایم، بلکه در این امر نیز رقابت منفی داریم.

از معاملات آتی زعفران حمایت می کنیم

این نماینده مجلس ادامه داد: این در حالی است که کیفیت برخی محصولات کشاورزی ما همچون زعفران قابل مقایسه با دنیا نیست و ما در مجلس این آمادگی را داریم که زمینه توسعه معاملات محصولات برتر ایران در بورس کالا را فراهم کنیم.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار کرد: حیف است که از ظرفیت های خوب اقتصادی کشور استفاده نکنیم. از این رو، مجلس از هر چه موجب تقویت بازار سرمایه شود، به خصوص ابزارهای مالی در حوزه بازار کالایی حمایت می کند و اقداماتی همچون راه اندازی معاملات آتی زعفران مورد تایید ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها