طلا

تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز بر این باور است که افزایش تورم در اقتصاد آمریکا می تواند عامل مهمی برای رشد بیشتر قیمت جهانی طلا باشد.

به گزارش «کالاخبر»، فیل فیلین تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری پرایس فیوچرز تاکید کرد: متن مذاکرات نشست فدرال رزرو نشان می دهد که فشارهای تورمی در آمریکا رو به افزایش است و این مساله می تواند زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره را فراهم کند.

وی افزود: افزایش فشارهای تورمی موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا و سایر فلزات گرانبها خواهد شد. به نظر  می رسد تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی موجب افزایش تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری برای طلا خواهد شد.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: قیمت طلا طی روزهای گذشته تحت تاثیر کاهش تنش های سیاسی ، افزایش بهره اوراق قرضه آمریکا، افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آمریکا با افت نسبی روبرو شده است ولی این عوامل تقریبا از بین رفته است و این مساله می تواند به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

سین لاسک تحلیلگر موسسه والش تریدینگ نیز معتقد است که قیمت جهانی طلا می تواند طی روزهای آینده تا سطح ۱۳۳۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

منبع:سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها