طلا

موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی در تازه ترین تحلیل خود پیش بینی کرده است که قیمت طلا تحت تاثیر ۲ عامل مهم در سال ۲۰۱۸ میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی اعلام کرد: نرخ بهره واقعی و ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا ۲ عامل مهمی هستند که موجب افزایش بیشتر قیمت جهانی طلا در سال ۲۰۱۸ خواهد شد.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه میتسوبیشی اعلام کردند که فدرال رزرو آمریکا امسال با رویکرد محتاطانه ای اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد و روند کند افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده فشار بیشتری را بر ارزش دلار وارد می کند و این مساله در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

این گزارش افزود: کاهش ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده موجب خواهد شد تا فشارهای تورمی در اقتصاد این کشور افزایش یافته و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود.

در صورتی که نرخ تورم آمریکا با افزایش روبرو شود این مساله به معنای کاهش نرخ بهره واقعی خواهد بود و این عامل نیز می تواند تاثیر مثبت زیادی بر تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

این موسسه سرمایه گذاری افزود: در صورتی که بانک مرکزی اروپا برنامه خرید اوراق قرضه را متوقف کند، این مساله نیز موجب تقویت ارزش یورو در برابر دلار آمریکا خواهد شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد اجرای قانون جدید کاهش مالیات ها در آمریکا از یک سو و اصلاح احتمالی شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا باشد.نگرانی های مربوط به تحولات سیاسی و اقتصادی جهان نیز می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا شود.

اظهارات اخیر وزیر دارایی آمریکا در حمایت از کاهش ارزش دلار و تاثیر مثبت آن بر افزایش صادرات کالاهای آمریکایی نیز می تواند در نهایت موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود.این در شرایطی است که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی ارزش دلار چندان دوام نخواهد داشت.

منبع:کیتکونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها