صندوق طلا

صندوق پشتوانه طلای لوتوس که به عنوان اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور از ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را تحت مدیریت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در بورس کالای ایران آغاز کرد، اکنون در یک سالگی خود کارنامه قابل دفاعی را به ثبت رسانده است.

به گزارش«کالاخبر»؛ این صندوق با نقدشوندگی بالایی که از طریق بازارگردانی فعال ایجاد کرده است، موفق به جذب چشمگیر سرمایه‌گذاران شده است به نحوی که در یک سال فعالیت این ابزار نوین، بالغ بر ۳۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به نام سرمایه‌گذاران صادر شده است. همچنین رقم بازدهی سالانه ثبت شده برای «طلا» در سالروز تاسیس معادل ۹۶ درصد است که می‌تواند یکی دیگر از عوامل جذابیت سرمایه‌گذاری در این صندوق است.

صندوق پشتوانه طلای لوتوس که در دوره پذیره‌نویسی موفق به جذب ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه معادل ۱۷ میلیون واحد سرمایه‌گذاری شد، در حال حاضر و پس از یک سال فعالیت توانسته است بیش از ۳۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به نام خریداران به ثبت برساند و رشد چشمگیری داشته باشد. مدیر صندوق پشتوانه طلای لوتوس عامل اصلی جذابیت این صندوق و نقطه قوت و تمایز آن را نقدشوندگی بالای صندوق می‌داند و با تمرکز بر بازارگردانی فعال، سعی بر پاسخگویی هرچه بهتر به این نیاز بازار دارد.

بر اساس این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس در طول یک سال فعالیت خود توانسته است به صورت میانگین روزانه بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد معامله را ثبت کند؛ میانگین ارزش این معاملات از ابتدای تاسیس صندوق تا کنون بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال بوده است.

ترکیب دارایی صندوق پشتوانه طلای لوتوس در حال حاضر به این ترتیب است که بیش از ۹۰ درصد دارایی صندوق در گواهی سپرده سکه طلا سرمایه‌گذاری شده است و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق مشتقه و آتی سکه و نیز اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شده است. بر این اساس، در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار سکه طلا در ترکیب دارایی این صندوق وجود دارد.

همچنین، از ابتدای سال تا کنون نیز صندوق پشتوانه طلای لوتوس توانسته است بازدهی ۴۸ درصدی ثبت کند. میانگین حجم و ارزش معاملات این صندوق از ابتدای سال تا کنون به ترتیب بیش از ۷ میلیون واحد و بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال بوده است که نشان از استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران از این ابزار نوین دارد.

لازم به توضیح است؛ از آنجا که بیش از ۷۰ درصد پرتفوی صندوق طلا متشکل از سکه طلاست، طبیعی است که متناسب با نوسانات سکه و ارز، قیمت واحدهای صندوق نیز دچار نوسان شود. صندوق پشتوانه طلا تا کنون از این نوسانات به بهترین شکل استفاده کرده و توانسته است بازدهی بهتری نسبت به بازار فیزیکی سکه کسب کند.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مدیر صندوق پشتوانه طلای لوتوس که اولین صندوق کالایی بازار سرمایه کشور است، همواره تلاش خواهد کرد با مدیریت فعال خود در این صندوق، علاوه بر کنترل ریسک‌های موجود و کسب بازدهی قابل رقابت با بازار فیزیکی، بازارگردانی فعالی نیز داشته باشد و نقدشوندگی واحدهای صندوق را در حد مطلوبی حفظ کند تا همیشه «طلا» به عنوان گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری مطرح باشد.

منبع: تامین سرمایه لوتوس پارسیان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها