• ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
  • کد خبر: 87613
تمدن

نماد صندوق طلای تابان تمدن با عنوان «تابش» در بورس کالای ایران بازگشایی و با استقبال کم نظیر سرمایه گذاران رو به رو شد.

به گزارش کالاخبر به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن، محمد شهسوارزاده ، قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن با بیان مطلب فوق تصریح کرد: معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن با نماد «تابش» در راستای تکمیل زنجیره خدمات تامین سرمایه تمدن و توسعه خدمات سرمایه گذاری این شرکت صورت پذیرفت.

محمد شهسوارزاده تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن از نوع صندوق ETF بوده که عمدتأ سرمایه گذاری صندوق تابان در اوراق بهادار مبتنی بر گواهی سپرده کالایی طلا، اوراق مشتقه مبتنی بر طلا، و سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده بانکی است که پیش‌بینی می‌شود این صندوق، متناسب با عملکرد بازار طلا بازدهی داشته باشد.

قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن در خصوص نحوه سرمایه گذاری در صندوق گفت: برای سرمایه گذاری در این صندوق کافی است سرمایه گذاران دارای کد معاملاتی بوده و از طریق کلیه کارگزاری های کشور اقدام به خرید در نماد «تابش »نمایند.

وی استقبال سرمایه گذاران از صندوق را کم نظیر عنوان کرد ودر ادامه تصریح کرد : در حال حاضر سقف واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلای تابان تمدن ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که در فازهای بعدی با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار سقف صندوق مجددا افزایش خواهد یافت.

قائم مقام معاونت بازار تامین سرمایه تمدن افزود: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه بازار تمدن به عنوان بازارگردان موظف به اجرای تعهدات خود مطابق با تعهدنامه بازارگردانی است.

شهسوارزاده در خصوص آینده بازار طلا گفت: قیمت طلا در بازار داخلی تحت تاثیر دو عامل مهم قیمت دلار و اونس جهانی طلا قرار دارد تغییر هر کدام از این عوامل چه در جهت افزایش و چه در جهت کاهش می تواند به چشم انداز سرمایه ‏گذاری توسط سرمایه ‏گذاران اثر گذار باشد.

شایان ذکر است ، «تابش» به عنوان سیزدهمین صندوق طلای بورس کالا در کنار دیگر نماد صندوق های با پشتوانه طلا امکان سرمایه گذاری در حوزه شمش طلا را نیز برای سرمایه گذاران فراهم کرده است .

برای سرمایه‌گذاری در صندوق طلا تابان تمدن لازم است که ابتدا کد بورسی دریافت نمائید پس از آن می‌توانید از طریق سامانه معاملاتی iBtrader و یا از سامانه‌های معاملاتی سایر کارگزاری‌ها، اقدام به خرید نماد « تابش » کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها