زعفران

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران ۶۵ هزار و ۲۳۹ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۴۹۶ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال معامله شد.

به گزارش «کالاخبر»، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه در حالی ۶۵ هزار و ۲۳۹ قراردادآتی زعفران معامله شد که قیمت هر قرارداد آتی که شامل ۱۰۰ گرم زعفران است، در بالاترین سطح به قیمت ۷۸ هزار و ۲۰۰ ریال رسید و در پایین ترین سطح به رقم ۱۲ هزار و ۹۰۰ ریال خرید و فروش شد.
تعداد موقعیت های بازار در قرارداد آتی زعفران سررسید شهریور ماه ۱۳۹۷ از ۱۲ هزار و ۴۰۲ موقعیت در شروع هفته به تعداد ۱۳ هزار و ۲۴۵ موقعیت در پایان معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.
تعداد مشتریان فعال این قراردادها نیز در طول هفته به رقم ۲۲۱۳ کد معاملاتی رسید که از این تعداد ۱۴۰۸ کد معاملاتی در نقش خریدار و ۱۱۶۵ کد در نقش فروشنده این قراردادها ظاهر شدند.
بررسی آمارهای موجود از ارزش معاملات حقیقی ها و حقوقی ها نشان می دهد که طی هفته گذشته حجم معاملات سرمایه گذاران حقیقی با اختلاف کمی بیشتر در سمت خرید بوده است؛ بطوریکه در مقابل حدود ۴۹۴ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریال خرید زعفران آتی سررسید شهریور ماه امسال توسط حقیقی ها، بیش از ۴۸۸ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال فروش انجام شده است. این در حالی است که عمده حقوقی ها در نقش فروشنده ظاهر شده اند و در مقابل ۸ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال فروش انجام شده تنها حدود ۲ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال قرارداداتی زعفران خریداری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها