صندوق طلا

بازدهی بورس اوراق بهادار تهران برای بهار ۹۷ در حالی به بیش از ۱۳ درصد رسید که برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری گروه‌های صندوقی «در سهام»، «مختلط»، «قابل معامله در بورس» و «کالایی در طلا»، بازدهی بالاتری از میانگین بورس نشان می‌دهند.

به گزارش «کالاخبر»،صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام همگام با بورس، این روزها از پرطرفدارترین گروه‌های صندوق برای سرمایه‌گذاران است و در مجموع، طی فصل بهار توانسته اند، بازدهی مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

در این گروه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری «دماسنج»، «گنجینه ارمغان الماس» و «بانک خاورمیانه» بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است.

این گروه صندوقی طی ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۷، ۸۰ درصد سهام، ۸ درصد وجه نقد و سپرده بانکی، ۸ درصد اوراق مشارکت و ۴ درصد سایر دارایی‌ها را در ترکیب دارایی‌های خود داشته است.

صندوق های طلا، پرچم‌داران ETF ها

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس از دیگر گروه های صندوقی است که طی مدت مذکور، توانستند اعداد قابل توجهی را روی تابلوی بورس ثبت کنند.

این گروه صندوقی را اگر به ۲ بخش کالایی و غیرکالایی تقسیم کنیم، صندوق‌های «طلای لوتوس»، «طلای کیان» و «زرافشان امید» به عنوان طلایه داران صندوق‌های کالایی، به ترتیب توانستند بازدهی‌ها جذابی برای سرمایه‌گذاران این گروه داشته باشد.

علاوه بر صندوق‌های کالایی قابل معامله در بورس، صندوق‌های غیرکالایی این گروه، رتبه‌های اول تا سوم را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری «آتیه درخشان مس»، «هستی بخش آگاه» و «سپهر کاریزما» اختصاص دادند.

همچنین، ۴۵ درصد وجه نقد و سپرده بانکی، ۴۷ درصد اوراق مشارکت و ۸ درصد سهام، ترکیب دارایی این گروه صندوقی را در بهار ۹۷ تشکیل داده‌اند.

مختلط‌ ها با بازده مناسب و مطمئن

در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مختلط به ترتیب صندوق‌های «ارمغان یکم ملل»، «آرمان شهر» و «آسمان خاورمیانه»، بالاترین بازدهی را به خود اختصاص دادند.

این گروه صندوقی طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری، ۲۸ درصد سهام، ۳۸ درصد وجه نقد و سپرده بانکی، ۳۳ درصد اوراق مشارکت و یک درصد سایر دارایی‌ها را در ترکیب دارایی‌های خود داشته است.

درآمد ثابت‌ها با ۶۲ درصد وجه نقد و سپرده بانکی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با توجه به اینکه بخش اعظم ترکیب دارایی خود را در بانک به صورت سپرده نگه داری می کنند، نتوانستند از بازدهی این روزهای بورس بهره لازم را ببرند.

صندوق‌های «فراز اندیش نوین»، «ارمغان ایرانیان» و «پاداش سرمایه بهگزین» برترین‌های این گروه صندوقی طی ۳ ماهه بهار ۹۷ بودند.

طی مدت مذکور، ترکیب دارایی‌های این گروه صندوقی شامل ۶۲ درصد وجه نقد و سپرده بانکی، ۳۳ درصد اوراق مشارکت و  ۵ درصد سهام بوده است.

این گزارش حاکی است که گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیکوکاری نیز شاهد بالاترین بازدهی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری «نیکوکاری ایتام برکت»، «ندای امید» و «نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد» بود.

لازم به ذکر است که در انتهای بهار ۹۷، خالص ارزش دارایی صنعت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور ۱۴۹ هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان بوده است.

منبع: سنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها