نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۸۳ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر»،نامشخص بودن تکلیف صادرات نفت لیبی موجب شد تا قیمت نفت امروز با افزایش مواجه شد، اما به دلیل در پیش بودن افزایش تولید اوپک و همچنین تشدید اختلافات تجاری بین آمریکا و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان، رشد قیمت ها ناچیز بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت، معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۲۱ سنت، معادل ۰.۳ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۹ سنت رسید.

رشد قیمت نفت عمدتا ناشی از نامشخص بودن وضعیت صادرات نفت لیبی بود. نیروهای ژنرال خلیفه هفتر، فرمانده نظامی شرق لیبی کنترل بنادر نفتی را به یک شرکت ملی نفت مستقل که در شرق کشور مستقر است واگذار کرده اند. سوکریت ویجایاکار، مدیر موسسه مشورتی تریفکتا در این باره گفت: «این اقدام ریسک تعطیلی صادرات نفت لیبی را افزایش می دهد زیرا شرکت ملی نفتی که در طرابلس مستقر است، تنها نهاد قانونی ای است که حق فروش نفت را دارد

بلاتکلیفی در صادرات نفت لیبی پس از آن رخ می دهد که اوپک هفته گذشته با شرکای غیراوپکی خود توافق کرد که برای آرام کردن بازار نفت، تولید خود را حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

جیسون گامل، از بانک سرمایه گذاری جفریز در یادداشتی نوشت: به رغم توافق اوپک، ما معتقدیم عرضه محدود نفت احتمالا قیمت ها را در سال ۲۰۱۸ بالاتر خواهد برد... ما انتظار داریم قیمت نفت در نیمه دوم سال به بالای ۸۰ دلار برسد.

بانک آمریکا مریل لینچ هم پیش بینی کرده که شرایط حاکم بر بازار قیمت نفت را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ به ۹۰ دلار خواهد رساند. اما این بانک آمریکایی با اشاره به نامشخص بودن تاثیر تحریم های آمریکا بر صادرات نفت ایران نسبت به نامشخص بودن وضعیت بازار هشدار داده است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها