قوامی

یکی از مزایای عرضه سکه به صورت اوراق گواهی سپرده در بورس کالا، کاهش فشار تورمی ناشی از سرگردانی نقدینگی در جامعه است.

به گزارش «کالاخبر»؛ نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: آغاز طرح جدید بانک مرکزی به صورت معاملات اوراق گواهی سکه در بورس کالا می تواند نقدینگی سرگردان را از تزریق به معاملات واقعی بازارهای سرمایه پذیر دور کند و باعث شفافیت در قیمت سکه در بازار شود.
هادی قوامی در گفت وگو با  اقتصاد آنلاین درباره مزایای عرضه سکه به صورت اوراق گواهی سپرده کالایی جهت ایجاد شفافیت و نقدشوندگی سکه در بازار گفت: عرضه سکه در قالب اوراق در بورس کالا  اقدامی در راستای شفاف سازی است و باید به کمک ابزارها و مکانیسم بورس کالا به ایجاد ثبات در بازار و همچنین تعادل بخشیدن به عرضه و تقاضا کمک کرد.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهمی که در حال حاضر در اقتصاد  وجود دارد کنترل نقدینگی سرگردان در کشور است که با کمک پتانسیل ها و ابزارهای بورس کالا و با اجرای طرح عرضه سکه در قالب اوراق گواهی سپرده می توان نقدینگی سرگردان را از مسیر لطمه زدن به فعالیت های اقتصادی و تولید دور کرد. 
وی ادامه داد: به طور یقین یکی از مزایای عرضه سکه به صورت اوراق گواهی سپرده، کاهش فشار تورمی ناشی از سرگردانی نقدینگی در جامعه است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بورس کالا به عنوان بازاری شفاف در تعادل بازارها اتفاق مثبتی است و با این اقدام بخشی از نقدینگی سرگردان به سمت اوراق سکه کشانده می شود که توصیه می شود به ظرفیت های بورس کالا در راستای بهبود شرایط و ایجاد تعادل در بازارها بیشتر توجه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها