نیجریه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) اعلام کرد که با توجه به مزایای بورس های کالایی برای تولیدکنندگان این کشور، آماده ظرفیت‌سازی در راستای تقویت و آگاهی دادن به ذی نفعان و حتی عموم مردم درباره فعالیت‌ها و مزایای بورس کالای این کشور است.

به گزارش «کالاخبر»، به نوشته روزنامه Leadership چاپ نیجریه، خانم مری اودوک معاون مدیرکل SEC این خبر را در جریان بازدید هیئتی از انجمن کارگزاران کالایی نیجریه (CBAN) از این کمیسیون در شهر ابوجا که الحاجی صالح کوارو مسئول ثبت این انجمن ریاست آن را بر عهده داشت، اعلام کرد.

خانم اودوک افزود: «گزارش کمیته اکوسیستم تجارت کالایی که در وبسایت SEC منتشر شده است، دست‌کم حاوی ۴۰ توصیه و پیشنهاد برای داشتن یک بورس کالای کارآمد و پویا است. یکی از این پیشنهادها، ظرفیت‌سازی در راستای آگاهی دادن به ذینفعان و عموم مردم درباره فعالیت‌ها و مزایای بورس کالای نیجریه است. این اقدام منافع زیادی برای فعالان و مشارکت‌کنندگان در معاملات کالایی کشور در بر دارد. بر این اساس، SEC آماده همکاری با CBAN در این زمینه است

خانم اودوک در بخش دیگری از سخنانش گفت: «هدف کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه این است که این کشور دارای یک بورس کالای کارآمد، پویا و سودبخش باشد به طوری که همه ذینفعان و تولیدکنندگان از مزایای آن بهره‌مند شوند. در حال حاضر این بخش از بازار سرمایه نیجریه در خواب زمستانی به سر می‌برد. بخشی از مسائلی که کمیته فنی کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه تلاش می‌کند تا مورد توجه قرار گیرد، ضرورت ظرفیت‌سازی و انجام فعالیت‌های رسانه‌ای جهت آگاهی دادن به عموم مردم درباره مزایای حضور در بورس کالا و لزوم گسترش فعالیت‌های آن است.»

وی همچنین اضافه کرد: «باور دارم که بخشی از فعالیت‌های CBAN در واقع همان ظرفیت‌سازی است و این حوزه‌ای است که ما می‌توانیم در آن به همکاری یکدیگر بپردازیم

الحاجی صالح کوارو مسئول ثبت انجمن کارگزاران کالایی نیجریه نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اجرا و پیشبرد "طرح کلان بازار سرمایه نیجریه"، از این نهاد به دلیل پذیرش دو بورس کالای خصوصی جهت گسترش و توسعه هرچه بیشتر این بازار تشکر کرد. کوارو گفت: «انجمن کارگزاران کالایی نیجریه کار خود را ۱۳ سال پیش آغاز کرد و در حال حاضر ۸۰۰ عضو دارد که مورد تایید بورس کالای نیجریه (NCX) هستند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها