مرتضی بانک

مشاور رئیس‌جمهوری راه‌اندازی "بورس بین الملل" در مناطق آزاد را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با هدف توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد .

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم؛ مرتضی بانک در نشست نشست هیئت موسس بورس بین الملل در مناطق آزاد با اشاره به ضرورت استفاده از منابع پایدارتر برای تضمین فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد، اظهار کرد: تاکید دولت بر این است که فعالیت مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی برای حیات اقتصادی کشور ضروری است. مناطق آزاد می توانند الگوهای جدیدی در فعالیت‌های اقتصادی کشور خلق کنند و فرصت تعمیم نتایج این الگوها به کل کشور از مناطق آزاد مورد انتظار است.

وی با بیان این‌که استفاده از ظرفیت بورس بین الملل در مناطق آزاد به منظور تامین مالی ارزی از محل منابع خارجی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این ماموریت بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و با مشارکت و همکاری سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فعالان اقتصادی کشور و صاحبنظران این حوزه صورت می‌پذیرد.

وی با یادآوری این‌که آیین نامه بورس بین الملل در مناطق آزاد کشور در شورایعالی بورس تصویب شده که پس از تصویب نهایی در شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اجرا خواهد شد، افزود: بورس بین الملل در مناطق آزاد سکوی پرتاب اقتصاد به سوی موفقیت های بیشتر است و مناطق آزاد کشور به ابزارهای نوین کسب و کار مانند مراکز پولی و مالی، بازار سرمایه و بورس بین الملل مجهز می‌شوند.

وی گفت: هر روز اتفاقات جدیدی در بازارهای پولی و مالی جهان رخ می‌دهد و مناطق آزاد با وجود محدودیت ها و سیاست های عمومی نباید از این جریان کسب و کار نوین باز بماند.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه تاکید مستمر بر استفاده از منابع داخلی تا یک فرصتی و زمان خاصی امکان پذیر است گفت: برای توسعه و پیشرفت مطمئنا هر روز باید به سمت منابع جدید برویم و آنها را کشف و احصاء کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها