طلا

تازه ترین تحلیل اینوستینگ نشان می دهد که قیمت جهانی طلا و سایر فلزات گرانبها طی روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا،  اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در انتقاد شدید از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی داشته است.

بر اساس این گزارش روند صعودی ارزش دلار پس از اظهارات اخیر ترامپ متوقف شده و دلار با کاهش نسبی همراه بوده است. ترامپ به شدت از سیاست فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار انتقاد کرده و رسما اتحادیه اروپا و چین را به دستکاری در نرخ ارز متهم کرده است.

سرمایه گذاران بین المللی طی روزهای آینده منتظر انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم ۲۰۱۸ میلادی هستند. پیش بینی می شود هزینه های مصرفی و رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال با افزایش چشمگیری روبرو شده است.از سوی دیگر سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات مربوط به جنگ تجاری در عرصه بین المللی را زیر نظر دارند.

ترامپ بار دیگر تهدید کرده است که تعرفه های سنگین تجاری علیه ۵۰۰ میلیارد دلار واردات کالا و خدمات چینی اعمال خواهد کرد.شاخص ارزش دلار آمریکا در هفته گذشته با کاهش ۰.۲۹ درصدی روبرو شده است. این شاخص در ماه جاری میلادی تاکنون ۰.۱۱ درصد افت داشته است.

امروز سه شنبه قرار است آمارهای تولیدات صنعتی و فعالیت های بخش خدمات منطقه یورو منتشر شود. روز چهارشنبه آمارهای تجاری نیوزلند اعلام می شود. استرالیا نیز آمارهای مربوط به تورم مصرف کننده را اعلام خواهد کرد.شاخص اعتماد تجاری آلمان در همین روز اعلام خواهد شد. آمریکا نیز آمارهای فروش مسکن را اعلام می کند.

روز پنجشنبه نشست مهم بانک مرکزی اروپا برگزار می شود. ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در یک نشست خبری تازه ترین تصمیمات درباره سیاست های پولی و نرخ بهره را اعلام خواهد کرد.پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا در این نشست نرخ بهره را تغییر ندهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها