طلا

قیمت طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی در آستانه انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۴ دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از ۱۲۳۳ دلار رسید که این بالاترین رکورد از ۲۶ جولای به شمار می رود.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را برای سومین بار متوالی در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش داده است.​دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به صورت علنی از جرومی پاول رئیس فدرال رزرو و سیاست های پولی و نرخ بهره وی انتقاد کرده است.

روسای جمهور قبلی آمریکا از انتقاد علنی و آشکار از فدرال رزرو خودداری می کردند ولی ترامپ طی ماه های اخیر بارها از عملکرد بانک مرکزی آمریکا انتقاد کرده و این مساله با مخالفت بسیاری از کارشناسان اقتصادی روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز که روز گذشته به بالاترین سطح در دو هفته اخیر رسیده بود، امروز تغییر چندانی نداشته است.

نماینده تجاری آمریکا نیز در تازه ترین اظهاراتش در کنگره تاکید کرده است که واشنگتن مایل به مذاکره با اتحادیه اروپا انگلیس و ژاپن بر سر تجارت آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها