شاپور محمدی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مشکل مالیاتی را مانع اجرای طرح اوراق پیش فروش سکه دانست و گفت: با رفع این مشکل به طور حتم این طرح در بورس کالا اجرایی می شود.

به گزارش «کالاخبر» ؛ شاپور محمدی درباره دلیل عدم اجرای طرح اوراق پیش فروش سکه که در راستای ایجاد تعادل قیمت سکه در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و تاکنون اجرایی نشده، اظهار داشت: بورس کالا آمادگی اجرای این طرح را دارد اما در حال حاضر بحث مهم مشکل مالیاتی و تعیین تکلیف این موضوع است که پس از حل آن، به طور حتم این طرح اجرایی خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره ورود ارز پتروشیمی به بورس، گفت: این موضوع باید از سوی همکارانی که مسئولیت قانونی در این زمینه دارند، از جمله بانک مرکزی اعلام شود.

مقرر بود، بانک مرکزی با هماهنگی بورس و اوراق بهادار از ۱۰ تیرماه در اقدامی جدید، امکان عرضه تمامی حواله های پیش فروش شده سکه را در بورس فراهم کند و این اوراق پس از موعد سررسید در حکم مالکیت سکه طلا، قابل خرید و فروش باشد. اما اجرای این طرح با تاخیر مواجه شد و تاکنون نیز اجرایی نشده است.

منبع: ایبِنا

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 1
    حتمامعامله اوراق پیش فروش به بازار سرمایه کمک می کند هم تعادل بازار سکه را فراهم می کند هم اینکه سکه ها در بانک مرکزی می ماند الان مثال سکه یک روزه که در بورس معامله می شود فقط اوراق ان جابجا می شود کسی سکه تحویل نمی گیر لطفا دستور فرمایید تا معامله اوراق شروع شود همانطور که این خبر خوب را عید فطر به دارندگان دادند و یک روز بیشتر خوشحالشان نکردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها