مس

براساس گزارش ICSG، طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷، حدود ۵ درصد به تولید جهانی مس معدنی افزوده شد که از این میان، رشد تولید کنسانتره نیز حدود ۵ درصد و رشد تولید کاتد استخراج حلالی و الکترووینینگ به ۶ درصد رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، حجم تولید مس معدنی شیلی به دلیل وقفه تولیدی بزرگ تاریخ معدن کاری در اسکوندیدا طی ماه‌های فوریه تا مارس ۲۰۱۷ و افت سطح تولید واحدهای معدنی شرکت دولتی کودلکو، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. در اندونزی نیز، کاهش حجم تولید مس معدنی در پی اجرای قانون ممنوعیت صادرات مواد معدنی شامل کنسانتره مس طی ماه‌های ژانویه تا آوریل، موجب ثبت افزایش ۴۰ درصدی تولید مس در نیمه نخست سال جاری شد.

گروه بین‌المللی مطالعات مس در گزارش خود افزایش ۴۸۵ هزار تنی مس معدنی در جهان را تحت تأثیر رشد تولید مس معدنی در شیلی و اندونزی نسبت به دوره مشابه سال قبل دانسته است.علاوه بر این در طی نیمه نخست ۲۰۱۸ تولید کاتد SX-EW در جمهوری دموکراتیک کنگو افزایش ۱۶ درصدی را تجربه کرد و زامبیا نیز رشد ۱۲ درصدی تولید معدنی را به ثبت رساند. علت رشد سطح تولید مس زامبیا، راه‌اندازی مجدد ظرفیت تعطیل‌شده این کشور بود.

اگرچه سال جاری با وقفه تولیدی چشمگیری در طول نیمه نخست مواجه نبود، معادن مس کانادا و ایالات‌متحده، به ترتیب با کاهش ۷ و ۸ درصدی تولید همراه شدند. در پرو نیز، پس از یک دوره رشد تولید مس معدنی طی سال‌های گذشته، صنعت با کاهش حجم تولید مواجه شد.

طی بررسی منطقه‌ای، تولید مس معدنی در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا، اروپا و اقیانوسیه با افزایش به ترتیب ۱۰، ۸، ۵/۵، ۳ و ۸ درصدی همراه بود درحالی‌که تولید مس معدنی آمریکای شمالی افت ۶ درصدی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها