مس

بازیابی افت تولید مس در شیلی و اندونزی و بازگشایی ظرفیت‌های متوقف شده در کنگو و زامبیا مهمترین عوامل رشد تولید هستند.

به گزارش "کالاخبر"؛ تولید جهانی مس معدنی در حالی طی سال جاری افزایش ۳ درصدی را تجربه خواهد کرد که طی سال گذشته، به دلیل وقفه‌های متعدد و طولانی‌مدت تولید (عمدتا ناشی از اعتصابات کارگری)، افت ۱.۵ درصدی را ثبت کرده بود. مؤسسه ICSG پیش‌بینی می‌کند که تولید مس معدنی در سال ۲۰۱۹ بدون تغییر نسبت به ۲۰۱۸ باقی خواهد ماند.

علاوه بر این که معادن شیلی (اسکوندیدا) و اندونزی (گراسبرگ) در حال بازیابی افت حجم تولید خود طی سال ۲۰۱۷ هستند؛ بازگشایی معادنی که متوقف شده بودند (نظیر معدن مس کاموتو) در زامبیا و کنگو به همراه بهره‌برداری از تعداد اندکی پروژه توسعه‌ای و جدید در رشد تولید تأثیر خواهند داشت.

بهره‌برداری بیشتر از واحدهای SXEW در کنار بهبود سطح تولید مس چین (به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش ذوب و پالایش)، سبب می‌شود تا تولید مس تصفیه شده در سال ۲۰۱۸، افزایش ۴ درصدی را تجربه کند. البته، رشد تولید مس تصفیه شده طی سال ۲۰۱۹ با محدودیت دسترسی به کنسانتره، کمتر خواهد بود و به حدود یک درصد می‌رسد.

توسعه زیرساختی در کشورهای مهمی نظیر چین و هند در کنار گرایش جهانی به انرژی‌های پاک‌تر سبب افزایش ۳ درصدی تقاضای مس خواهد شد و در سال ۲۰۱۹، این میزان افزایش به ۲.۲ درصد خواهد رسید. چین همچنان بزرگترین مصرف‌کننده مس در جهان خواهد بود و بیشترین تأثیر را بر رشد تقاضا خواهد گذاشت.

تقاضای مس تصفیه شده چین در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، به ترتیب رشد ۳.۵ و ۲.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

منبع:اخبار فلزات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها