اوپک

تولید نفت اوپک در سپتامبر، ۱۳۲۰۰۰ بشکه افزایش یافته و به ۳۲۷۶۱۰۰۰ بشکه در روز رسیده، اگرچه هنوز ۶۵۰۰۰۰ بشکه در روز از رکورد تولید تاریخی آن که در اکتبر ۲۰۱۶ ثبت شد، کمتر است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مهر، داده‌های گزارش ماهانه بازار نفت اوپک که برای سپتامبر ۲۰۱۸ منتشر شده، نشان می‌دهد که تولید نفت این گروه، ۱۳۲۰۰۰ بشکه در این ماه افزایش یافته و به ۳۲۷۶۱۰۰۰ بشکه در روز رسیده است، اگرچه هنوز ۶۵۰۰۰۰ بشکه در روز از رکورد تولید تاریخی آن که در اکتبر ۲۰۱۶ ثبت شد، کمتر است.

همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که ۵ تولیدکننده بزرگ اوپک، در ماه سپتامبر بدون تغییر ماندند؛ افت تولید ایران با رشد تولیدات ۴ تولیدکننده بزرگ دیگر خنثی شد. ۱۰ تولیدکننده دیگر اوپک روی هم رفته ۱۳۰ هزار بشکه در روز تولید خود را بالا بردند (این تولیدکنندگان در ماه آگوست هم ۳۴۵ هزار بشکه در روز به تولید خود افزوده بودند) که سهم بزرگی از این افزایش، مربوط به لیبی و نیجریه بوده است.

تولید ماه آگوست هم اصلاح شد و نشان داد که ۶۳۰۰۰ بشکه در روز، بیشتر از آن‌چه قبلا گزارش شده بود، است.تولید نفت خام ایران در ماه سپتامبر با آغاز تاثیرگذاری تحریم‌ها ۱۵۰۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافت و به ۳.۴۴۷ میلیون بشکه در روز رسید.

تولید نفت عراق هم در ماه سپتامبر افزایش اندکی (۸ هزار بشکه در روز) را تجربه کرد و به ۴.۶۵۰ میلیون بشکه در روز رسید، اما به نظر می‌رسد فعلا در سطح رکورد جدید خود باقی بمانند.کویت هم با افزایشی اندک (۶ هزار بشکه در روز) تولید ماه سپتامبر خود را به ۲.۸۱۲ میلیون بشکه در روز رساند و به نظر می‌رسد در این سطح باقی خواهد ماند.

در ماه سپتامبر تولید لیبی ۱۰۳۰۰۰ بشکه در روز جهش کرد و به ۱.۰۵۳ میلیون بشکه در روز رسید.نیجریه هم تولید نفت خود را ۲۶۰۰۰ بشکه در روز بالا برد تا به ۱.۷۴۸ میلیون بشکه در روز برسد.عربستان سعودی ۱۰۸۰۰۰ بشکه در روز به تولید خود افزود و حالا فقط ۱۱۴۰۰۰ بشکه کمتر از رکورد دسامبر ۲۰۱۶ خود تولید می‌کند. تولید ماه سپتامبر این کشور ۱۰.۵۱۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

امارات متحده عربی در ماه سپتامبر ۳۰۰۰۰ بشکه در روز به تولید خود افزود و حالا تنها ۸۶۰۰۰ بشکه پایین‌تر از رکورد خود تولید می‌کند. تولید این کشور در ماه سپتامبر ۳.۰۰۴ میلیون بشکه در روز بود.​اما ونزوئلا همچنان به سوی سقوط کامل پیش می‌رود؛ تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر ۴۲ هزار بشکه در روز دیگر هم افت کرد و به ۱.۱۹۷ میلیون بشکه در روز رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها