• ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
  • کد خبر: 19860
طلا

به دنبال تشدید نگرانی های سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه به بالاترین سطح در 3 ماه اخیر رسیده است.

به گزارش «کالاخبر»، افزایش نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان موجب رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۳۳ دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه برای لحظاتی به بیش از ۱۲۳۹ دلار رسید که این بالاترین رکورد از ۱۷ جولای بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با افزایش نسبی روبرو شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده است که از توضیحات مقام های سعودی درباره قتل روزنامه نگار منتقد این کشور راضی نشده است. به نظر می رسد آمریکا به دنبال اعمال تحریم هایی علیه ریاض است و قصد دارد ویزای برخی مقام های سعودی را که در قتل خاشقجی دست داشته اند، لغو کند.

واشنگتن همچنین قصد دارد از پیمان نیروهای هسته ای میان برد با روسیه خارج شود.

برخی تحلیلگران اقتصادی هشدار می دهند که تاثیرات مثبت ناشی از کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های دولت آمریکا به سرعت در حال محو شدن است و اقتصاد آمریکا به زودی با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

به نوشته طلا،کمیسیون اروپا نیز پیش نویس بودجه ۲۰۱۹ میلادی ایتالیا را رد کرده است. این مساله می تواند موجب تشدید تنش بین رم و بروکسل شود.

منبع: سایت طلا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها