10.jpg

بهای جهانی طلا که شب گذشته تحت تاثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شده بود، امروز چهارشنبه نیز روند صعودی را حفظ کرده است.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش قیمت جهانی نفت خام بار دیگر موجب شد تا شاخص سهام در بازارهای آسیایی با کاهش روبرو شود. وزیر نفت عربستان سعودی رسما اعلام کرد که تولیدکنندگان بزرگ نفت در شرایط کنونی تصمیمی برای کاهش تولید و عرضه ندارند و این مساله موجب کاهش مجدد قیمت نفت شده است.

بر اساس این گزارش ارزش ین ژاپن نیز در برابر دلار و یورو با افزایش روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا نیز به بیش از ۱۲۲۹ دلار رسیده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته نیز با افزایش ۱.۴ درصدی روبرو شده بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی در این باره تاکید کرد: توانایی طلا در حفظ قیمت بالاتر از ۱۲۰۰ دلار کاملا امیدوار کننده است. هر چه طلا بتواند برای مدت زمان بیشتری این سطح حمایتی را حفظ کند، پایه و اساس مستحکم تری ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: افزایش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش، با توجه به کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان، به نظر می رسد تقاضا برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است. قیمت این فلز گرانبها در سه سال گذشته با کاهش متوالی روبرو شده است.

جیسون کریسولا تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: از نظر تکنیکال، سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۴۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا ۱۲۶۰ دلار افزایش خواهد یافت.

از سویی گمانه زنی های مربوط به تاخیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

در حالی که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی تصمیمی برای افزایش نرخ بهره ندارد ولی برخی مقام های فدرال رزرو بر این باورند که احتمال افزایش نرخ بهره در نشست مارس وجود دارد. انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز در روزهای آتی تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها