طلا

بانک آمریکایی مریل لینچ در جدیدترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان ۲۰۱۹ میلادی به بیش از ۱۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، در حالی که افزایش ارزش دلار و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا فشار زیادی بر قیمت جهانی طلا وارد کرده ولی بانک مریل لینچ پیش بینی می کند که افزایش فشار فروش در بازار سهام موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی ماه های آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینج پیش بینی می کند که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از مرز ۱۴۰۰ دلار خواهد گذشت.

این موسسه سرمایه گذاری افزود: قیمت طلا تاکنون تحت فشار ناشی از افزایش نرخ بهره واقعی در آمریکا و افزایش ارزش دلار با کاهش روبرو شده است ولی طی ماه های آینده فشار فروش در بازار سهام به نفع قیمت طلا خواهد بود.

شاخص سهام در بازارهای مالی جهان به خصوص آمریکا طی روزهای گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده و این مسال تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا را افزایش داده است.

پیش بینی می شود تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیز موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده و این عامل نیز به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود. تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که اعمال تحریم های جدید آمریکا می تواند قیمت هر بشکه نفت برنت را به بیش از ۱۰۰ دلار برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها