• ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
  • کد خبر: 70863
طلا

افزایش ابتلا به کرونا با سویه امیکرون باعث شد تا قیمت کالاهای اساسی در دنیا تغییر کند. طبق گزارش منتشر شده توسط بانک جهانی در اولین ماه سال ۲۰۲۲ قیمت طلا در بازار جهانی رشد کرد. آمارها نشان می دهد در این ماه متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی به هزار و ۸۱۶ دلار رسید که ۲۶ دلار نسبت به ماه قبل بالاتر بود. بانک جهانی قیمت هر اونس طلا در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ را برابر با هزار و ۷۹۰ دلار اعلام کرد و نوشت: «در نوامبر سال ۲۰۲۱ قیمت هر اونس طلا در بازار برابر با هزار و ۸۲۲ دلار بود ولی در آخرین ماه سال به هزار و ۷۹۰ دلار رسید. امید به احیای اقتصاد و بازگشت در مسیر رشد اقتصادی باعث شد تا قیمت طلا در بازار کاهش یابد. اما این روند موقتی بود و بالا گرفتن ابتلا به کرونا با سویه امیکرون باعث شد تا قیمت طلا بازهم رشد کند.»

قیمت های پساکرونا

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ آمارهای ارایه شده توسط بانک جهانی نشان می دهد در سال ۲۰۱۹ متوسط قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی برابر با هزار و ۳۹۲ دلار بود و در سال ۲۰۲۰  به مرز هزار و۷۷۰ دلار رسید. این روند افزایشی درسال ۲۰۲۱ هم ادامه پیدا کرد تا اینکه به مرز هزار و ۸۰۰ دلار رسید. بانک جهانی پیش بینی کرده است در صورتی که دنیا بتواند از بحران های ناشی از کرونا عبور کند و رشد اقتصادی را تجربه کند، قیمت طلا بازهم کاهش می یابد و به مرز هزار و ۵۰۰ دلار تا انتهای امسال می رسد.

صعود پلاتین و نقره

بررسی ها نشان می دهد در ژانویه سال ۲۰۲۲ قیمت هر اونس پلاتین در بازار جهانی به ۹۹۴ دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۵۰ دلار رشد کرد. همچنین در اولین ماه امسال قیمت هر اونس نقره به مرز ۲۳.۲ دلار رسید که نسبت به آخرین ماه سال ۲۰۲۱ با افزایش همراه بود.

گزارش های ارایه شده توسط بانک جهانی نشان می دهد قیمت طلا وابسته به اوضاع اقتصادی دنیا در پسا کروناست و اگر جهان بتواند از روزهای سخت کرونایی با موفقیت و آسیب اقتصادی کم عبور کند، روند کاهش قیمت طلا در بازار جهانی کاهش پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها