1442909127_141112_978.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح خود در یک سال گذشته موجب جلب اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی شده و این مساله موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا در روزهای آینده خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا برای سومین هفته متوالی با افزایش ۷ درصدی روبرو شده و بهترین عملکرد را از سال ۲۰۰۸ میلادی ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که افزایش قیمت طلا به بیش از ۱۲۰۰ دلار در هر اونس موجب شده تا بار دیگر سرمایه گذاران زیادی برای خرید به بازار طلا روی آورند.

در نظرسنجی آنلاین این هفته ۱۹۵۳ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۶۷۸ نفر معادل ۸۶ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. این برای چهارمین هفته متوالی است که بیشتر از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

همچنین ۱۷۷نفر معادل ۹ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و ۹۸ نفر معادل ۵ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

در نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی نیز ۱۷ نفر پاسخ داده اند که از این تعداد نیز ۹ نفر معادل ۵۳ درصد تاکید کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

از سویی۷نفر معادل ۴۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا با کاهش همراه خواهد بود و یک نفر نیز تاکید کرد قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

یکی از تحلیلگران ارشد اقتصادی تاکید کرد: با افزایش چشمگیر قیمت طلا در روزهای اخیر به نظر می رسد رویکرد بسیاری از سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا تغییر کرده است. این مساله می تواند طی روزهای آینده موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

فیل استریبل در ادامه گفت: قیمت طلا در روزهای آینده بالاتر از سطح ۱۲۳۰ دلاری تثبیت خواهد شد.

به عقیده این کارشناسان بازار طلا اگر سطح حمایتی ۱۲۳۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا احتمالا تا ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

از طرفی برخی تحلیلگران نیز معتقدند قیمت طلا می تواند در روزهای آینده بار دیگر به سطح مقاومتی ۱۲۶۰ دلاری نزدیک شود.

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها