81802536-70238216.jpg

بهای اونس طلا امروز (جمعه) در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر رسیده و در حال ثبت بهترین عملکرد خود در ۴ هفته اخیر است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، وضعیت شکننده و بی ثبات اقتصاد جهانی و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی موجب شده تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی کاهش یابد و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ درصد رشد داشته است. قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ میلادی برای سومین سال متوالی با کاهش ۱۰.۴ درصدی روبرو شده بود.

در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه ژانویه هستند، کارشناسان اقتصادی معتقدند که انتشار آمارهای دور از انتظار می تواند قیمت طلا را با افزایش بیشتری روبرو کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز جمعه به بیش از ۱۱۵۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته به بیش از ۱۱۵۷ دلار رسیده بود که بالاترین رقم از ۲۹ اکتبر به شمار می رود.

بهای طلا در هفته جاری تاکنون ۳ درصد رشد داشته که بهترین عملکرد از اوایل ژانویه به شمار می رود. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده تا مقام های فدرال رزرو با احتیاط بیشتری نسبت به افزایش نرخ بهره در نشست های بعدی صحبت کنند.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش داده است. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ دلیلی برای عادی سازی بیشتر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره این کشور وجود ندارد. این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا و به ضرر ارزش دلار خواهد بود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به بیش از ۲۲.۳ میلیون اونس رسیده که بالاترین رقم از اکتبر گذشته است.

نظرسنجی رویترز نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه ژانویه ۱۹۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه دسامبر به بیش از ۲۹۲ هزار فرصت شغلی رسیده بود.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها