مسرور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی می گوید: دارا بودن پس کرانه مناسب و زیرساخت انبارهای سرپوشیده و رو باز در کنار ده ها واحد تولیدی-صنعتی به همراه خدمات رسانی گمرکی، بورس کالا و مزایا و معافیت های قانونی منطقه از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است که حلقه های تشکیل دهنده برای احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در منطقه آزاد انزلی را تکمیل کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان منطقه آزاد انزلی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در این منطقه با همکاری وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت:ایجاد پارکینگ در چارچوب راهبرد اصلی این سازمان یعنی تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالای کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می گیرد

رضا مسرور با اشاره به قرار گرفتن این منطقه در کریدور شمال جنوب و شروع به کار کریدور جدید تجاری ایران و چین با محوریت منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: بهره برداری از مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور و بندری با کارکردهای بنادر نسل سوم جهان، قرار گرفتن فعال ترین بندر ایران در دریای خزر یعنی بندر انزلی در محدوده این منطقه و فرودگاه بین المللی سردار جنگل در فاصله ۱۵ کیلومتری از مهمترین مزیت های این منطقه برای ایجاد پارک لجستیک است.

وی با بیان اینکه دارا بودن پس کرانه مناسب و زیرساخت انبارهای سرپوشیده و رو باز در کنار ده ها واحد تولیدی-صنعتی به همراه خدمات رسانی گمرکی، بورس کالا و مزایا و معافیت های قانونی منطقه از دیگر مزایای منطقه آزاد انزلی است که حلقه های تشکیل دهنده برای احداث نخستین پارک لجستیک شمال کشور در این منطقه را تکمیل کرده است.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد انزلی،در بازدید “مهرداد تقی زاده”به عنوان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر توان مندی ها و ظرفیت های این منطقه برای ایجاد این مرکز لجستیک تأکید شد و با مذاکرات کارشناسی و پیگیری های صورت گرفته احداث پارک لجستیک منطقه آزاد انزلی در دستور کار ستاد مراکز لجستیک کشور قرار گرفته است.

مسرور ،خاطر نشان کرد:افزایش کارایی سیستم حمل ‌و نقل به ویژه با تاکید بر بخش حمل ‌و نقل بار و لجستیک، ایفای نقش برجسته منطقه آزاد انزلی در ترانزیت و تجارت بین ‌المللی، کاهش اثرات مخرب زیست ‌محیطی و ایجاد حمل ‌و نقل سبز اهداف ساخت این مرکز می باشد.

وی ادامه داد:در عین حال هوشمند سازی و ارتقاء سهم ریلی در جریان حمل بار در کشور، بهمراه اصلاح الگوی تأمین مالی مبتنی بر کاهش اتکا به بودجه عمومی کشور بخش های عمده استراتژی سازمان منطقه آزاد انزلی برای ساخت نخستین پارک و مرکز لجستیک شمال کشور را تشکیل می دهد.

رییس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی،متذکر شد: ایجاد نخستین پارک لجستیک شمال کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی در چارچوب راهبرد اصلی این سازمان یعنی تبدیل شدن به مرکز داد و ستد کالای کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: با عنایت به وجود شبکه بانکی، بیمه ای و بورسی منطقه، تفاهم نامه های منعقد با بخش خصوصی و دولتی کشورهای چین، قزاقستان و روسیه، و زیرساخت های ترانزیتی موجود در منطقه، منطقه آزاد انزلی در آینده نزدیک به مسیر جدید ترانزیت بین المللی کشور در ارتباط با روسیه، اوراسیا و اروپای شرقی، و شرق آسیا ارتقاء می باید و این پارک به مرکز توسعه فعالیت های ترانزیتی و درآمدزایی ارزی کشور و بالتبع اشتغال بیشتر تبدیل خواهد شد.

این مسئول،از جمله مزایای ایجاد مراکز لجستیک را  افزایش بهره ‌وری در زنجیره تامین و کاهش هزینه ‌های لجستیک با ارائه خدمات عمومی و ارزش افزوده لجستیکی به جریانهای کالا، توسعه فعالیت های انبارداری و ایجاد واحدهای تولیدی جدید در زمینه صنایع تبدیلی،عنوان کرد.

به گفته مسرور، فرآوری و بسته بندی از طریق کاهش هزینه های حمل و نقل میان مبادی ورودی و خروجی به قطب های تولید، که اشتغالزایی خوبی را نیز به همراه خواهد داشت به همراه کاهش اثرات مخرب زیست محیطی از طریق به کار گیری حمل و نقل ریلی، از جمله دیگر مهمترین مزایای ایجاد مرکز فوق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها