مسرور

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: در تلاش هستیم علاوه بر راه اندازی پارک لجستیک، تمام انبارهایی که در حال حاضر فعال هستند و تحت نظارت گمرک می باشند، تحت کلید و مورد تایید بورس کالا قرار بگیرند تا قبض انبارهای قابل معامله در بورس کالا به یکی از طرح های اصلی منطقه برای توسعه تجارت ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر تبدیل شود.

رضا مسرور در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری (بورس، بانک و بیمه) و توانمندی های صادراتی در منطقه آزاد انزلی در گفتگوی اختصاصی با «کالاخبر»، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی به دنبال اجرای دو طرح است که طرح اول ایجاد پارک لجستیک بوده که در این رابطه به دنبال اخذ مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی هستیم. محدوده زمین های لازم برای ایجاد این پارک نیز مشخص شده و بخشی از این زمین ها در جنوب منطقه تجاری کاسپین خریداری شده است؛ برنامه دوم نیز ایجاد پایانه صادراتی در منطقه غرب کرانه کاسپین است.

وی افزود: اگر این دو برنامه اتفاق بیفتد، با توجه به ظرفیت های کم نظیری که بندر کاسپین از نظر ویژگی های خاص از جمله تعداد پُست های فعال در اسکله و نیز عمق آبخوری بالا برای کشتی هایی که می توانند در این بندر پهلوگیری کنند و همچنین از نظر تعداد شهرک های صنعتی که در داخل بندر مستقر هستند، برنامه تبدیل منطقه آزاد انزلی به یک هاب و مرکز دادوستد کالاهای استراتژیک را داریم که این برنامه با فراهم شدن زیرساخت های لازم در منطقه آزاد انزلی اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: یکی از پازل های اجرای این طرح، راه اندازی یک پارک لجستیک است که مسلما با ایجاد آن باید هماهنگی های لازم صورت گیرد تا این مبادلات کالایی مورد تایید گمرک جمهوری اسلامی و تحت کلید بورس کالای ایران قرار بگیرد و مسلما پیگیری و انجام این طرح و برنامه ها در رونق اقتصاد کشور نقش خواهد داشت.

انبارهای انزلی تحت کلید بورس می شوند

وی در خصوص امکان استفاده از ابزارهای موجود در بورس کالا برای توسعه مبادلات کالایی در کشور و منطقه جهت صادرات گفت: قبض انبارهای قابل معامله در بورس کالا یکی از مهم ترین ابزارهایی است که در این طرح ها و توسعه تجارت با منطقه می توان از آن بهره برد. ضمن اینکه مقرر شده علاوه بر راه اندازی پارک لجستیک، تمام انبارهایی که در حال حاضر فعال هستند و تحت نظارت گمرک می باشند، تحت کلید و مورد تایید بورس کالا نیز قرار بگیرند که مسلما این اتفاق قبل از ایجاد پارک لجستیک در مبادلات تجاری ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر کمک کننده خواهد بود. چراکه کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال توسعه تجارت با ایران و خرید کالاهای مورد نیازشان از ما هستند که در این زمینه مذاکراتی با بورس کالا صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در پایان تاکید کرد: طرح های اعلامی با جدیت در جریان پیاده سازی است و امیدواریم امسال شاهد راه اندازی این پارک و اجرای طرح های مذکور در سازمان منطقه آزاد با همکاری بورس کالای ایران باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها