فلزات گرانبها

به نظر می رسد سرمایه گذاران و تجار بین المللی طی روزهای آینده نیز به دقت ریسک های سیاسی و تحولات بازار سهام را زیر نظر خواهند داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سایت طلا، عدم توافق دونالد ترامپ با کنگره آمریکا بر سر لایحه بودجه موجب تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا شده و به نظر می رسد این تعطیلی در روزهای نخست سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا معمولا در شرایط تشدید تنش های سیاسی با افزایش روبرو می شود. گزارش های منتشر شده درباره احتمال برکناری جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا از سوی ترامپ نیز موجب نگرانی های زیادی در بازارهای جهانی شده است.

بانک مرکزی آمریکا اخیرا بار دیگر ضمن بی توجهی به درخواست های ترامپ، نرخ بهره را برای چهارمین بار متوالی در سال ۲۰۱۸ افزایش داده است. این مساله موجب شد تا ترامپ این بار به صورت علنی به انتقاد از سیاست های فدرال رزرو بپردازد.

طی روزهای آینده آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا منتشرخواهد شد از جمله شاخص اعتماد مصرف کننده، آمارهای بخش مسکن .گرچه قیمت طلا طی هفته گذشته با رشد ۱.۴ درصدی روبرو شده ولی از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.

امروز سه شنبه بازارهای بین المللی به خاطر فرارسیدن کریسمس تعطیل خواهد بود.

روز چهارشنبه آمریکا آمارهای مربوط به قیمت مسکن را مننشر خواهد کرد. روز پنجشنبه آمارهای شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا اعلام می شود. تعداد مدعیان دریافت بیمه بیکاری نیز اعلام خواهد شد.

روز جمعه نیز آمارهای فروش مسکن در آمریکا و همین طور کسری تجاری و فعالیت های صنعتی منتشر می شود.​برخی منابع آگاه از دیدار احتمالی ترامپ با پاول طی روزهای آینده خبر می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها