فولاد

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر»؛ سنگ آهن وارداتی خلوص ۶۲ درصد در چین در آخرین هفته سال ۲۰۱۸ حدود ۲ دلار بهبود داشت و ۷۲.۷۰ دلار هر تن خشک سی اف آر ثبت شد. خرید ها کمی در چین افزایش داشت و کارخانه ها سعی داشتند خود را برای تعطیلات سال نو چینی در فوریه آماده کنند. محدودیت حرکت تریلی ها در نقاط شمالی چین نیز ظاهرا برداشته شده بود از این رو فعالیت بازار این ماده اولیه در چین بیشتر شد. البته تا پایان هفته، دیگر جو تعطیلات حاکم شد ولی برای آغاز سال ۲۰۱۹ چشم انداز بازار مثبت است.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، بنا بر گزارش یومتال، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از ۲۸.۴ دلار به ۲۹.۷ دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران  نیز از ۲۶.۹ دلار یک هفته قبل به ۲۸.۴ دلار هر تن فوب رسید.

قراضه

هفته گذشته در ترکیه قراضه وارداتی به طور متوسط تا ۵ دلار افت داشت. فعالیت بازار به دلیل رکود بازار های فولاد ناچیز بود. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰  حدود ۲۸۵ تا ۲۹۰ دلار هر تن سی اف آر و قراضه خرد شده ۲۹۰ تا ۲۹۵ دلار هر تن سی اف آر شد. در جنوب شرق آسیا قراضه وارداتی کانتینری در ۲۷۵ دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود.

در هند قراضه خرد شده وارداتی ۲ دلار افت داشته ۳۲۸ دلار هر تن سی اف آر ثبت شد.قراضه سنگین کلاس ۲ صادراتی ژاپن نیز در ۲۶۷.۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

بیلت

تعطیلات سال نو میلادی بازار بیلت سی آی اس را در رکود برد. قیمت بیلت سی آی اس از ۴۱۵ دلار به ۴۰۵ دلار هر تن فوب هم رسید و برخی از معامله در ۳۸۰ تا ۳۹۰ دلار هر تن فوب صحبت نمودند. البته فعالان بازار امیدوارند در ژانویه بازار بیلت وضعیت بهتری پیدا کند بخصوص که ظاهرا ترکیه مجوز معافیت از افزایش تعرفه های مالیاتی را از امریکا گرفته است بنابراین احتمال افزایش صادرات ترکیه به امریکا زیاد است.

در ترکیه بیلت سی آی اس از ۴۱۰ دلار هر تن سی اف آر بالاتر نبود. در خاور دور نیز ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد که در ثبات نسبی بود. بیلت صادراتی چین نیز ۴۴۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

مقاطع

پایان هفته گذشته میلگرد صادراتی چین ۴۸۶ دلار هر تن فوب ثبت شد که ۱.۵ دلار بهبود داشت.

میلگرد صادراتی سی آی اس هفته گذشته ۴۶۰ دلار هر تن فوب بود که به دلیل جو تعطیلات سال نو در ثبات بود.میلگرد صادراتی ترکیه ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار هر تن فوب بود و قیمت در بازار داخلی آن ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. هفته پایانی سال بود و بازار در کل در رکود هم به سر می برد.

در بازار داخلی اروپا میلگرد در ۵۳۵  یورو هر تن درب کارخانه در ثبات بود.  در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

ورق گرم صادراتی چین هفته پایانی ۲۰۱۸ را در ۴۸۲ دلار هر تن فوب به پایان رساند که ۵.۵ دلار افت هفتگی داشت. ورق گرم صادراتی سی آی اس در ۴۶۰ دلار هر تن فوب در ثبات ماند.

در بازار ترکیه ورق گرم از ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار به ۴۹۵ تا ۴۹۸ دلار هر تن درب کارخانه رسید. ورق گرم صادراتی ترکیه نیز در ۴۸۰ تا ۴۹۰ دلار هر تن فوب باقی ماند.

در بازار داخلی امریکا ورق گرم یک دلار ارزان تر شده ۷۴۰ دلار هر شورت تن درب کارخانه شد. در اروپا نیز ورق گرم  از ۵۱۷ یورو به ۵۲۲ یورو هر تن درب کارخانه  رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها