فولاد

ترکیه در حالی خود را برای ورود به سال ۲۰۱۹ آماده می کند که صنعت فولاد آن وضعیت مطلوبی ندارد. تولید کننده های مقاطع در حال کاهش تولید هستند زیرا بازار داخلی در رکود بوده و فروش صادراتی محدود است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، از طرفی در تلاشند تا قیمت بیلت و قراضه را کاهش دهند. این در حالی است که بازار ورق وضعیت بهتری دارد که بیشتر به دلیل صادرات به اروپاست. فعالان بازار در انتظارن تا در ژانویه قیمت ها ارزان تر شود.

میلگرد صادراتی ترکیه ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار هر تن فوب است و امکان معامله در ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار هر تن فوب نیز وجود دارد. در بازار داخلی نیز میلگرد ۴۴۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن درب کارخانه است. در این بین بیلت وارداتی نیز در ترکیه ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار هر تن سی اف آر است. البته عرضه کننده های سی آی اس سعی دارند قیمت را در ۴۱۵ تا ۴۲۰ دلار هر تن سی اف آر در ثبات نگه دارند. بیلت صادراتی ترکیه نیز ۵ تا ۱۰ دلار افت داشته  و ۴۲۵ تا ۴۳۵ دلار هر تن فوب شده است. با توجه به میلگرد ۴۵۰ دلاری کسی حاضر نیست در این قیمت خرید کند.

ورق گرم نیز از ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار به ۴۹۵ تا ۴۹۸ دلار هر تن درب کارخانه رسیده است. قیمت پیشنهادی صادراتی نیز ۴۸۰ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب است.پیش بینی شده قیمت فولاد در ترکیه یا در ثبات بماند یا هفته های آتی کمی ارزان تر شود. البته برخی انتظار بهبود قیمت های موقتی نیز دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها