فولاد

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۱۰ هزار تن فولاد خام در دوره زمانی هفت ماهه (از آغاز امسال تا پایان مهر) و رشد ۹.۸ درصدی آن در همسنجی با پارسال است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، در مدت یاد شده ۱۱ میلیون و ۴۲۸ هزار تن محصولات فولادی، ۱۳۷ هزار و ۶۰۰ تن کاتد مس و ۲۱۱ هزار و ۷۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۳.۸ درصد، ۷۶.۱ درصد و سه درصد رشد داشته است.

برپایه این گزارش، از آغاز امسال تا پایان مهرماه تولید آلومینا با کاهش نیم درصدی در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تن رسید. همچنین تولید سنگ آهن با رشد ۸.۸ درصدی به ۲۱ میلیون و ۱۱۶ هزار تن و کنسانتره زغالسنگ با رشد ۱۰.۸ درصدی به ۸۷۳ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یافت.

برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هفت ماهه امسال بیش از ۳۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تن سیمان در کشور تولید شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.​همچنین تولید کاشی در این مدت با رشد ۲.۳ درصدی در مقایسه با پارسال به ۲۱۰ میلیون و ۲۸ هزار متر مربع و تولید شیشه جام با افزایش ۶ دهم درصدی به ۵۷۰ هزار و ۷۰۰ تن رسید.

تولید ۲۶۵ هزار و ۷۰۰ تنی ظروف شیشه ای، ۲۶ هزار و ۵۰۰ تنی ظروف چینی و ۴۴ هزار و ۸۰۰ تنی چینی بهداشتی از جمله آمار قابل توجه هفت ماهه امسال بود که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب رشد ۱۴.۲ درصدی، رشد ۳.۳ درصدی و کاهش ۲۷.۲ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، بررسی عملکرد هفت ماهه تجارت خارجی کشور نشان می دهد زنجیره معدن و صنایع معدنی در این مدت پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار انواع محصولات را صادر کرده که نسبت به پارسال ۶ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها