• ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
  • کد خبر: 37231
معدن

طبق آمار در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۱۱ محصول منتخب معدنی هشت محصول افزایش تولید و تنها سه محصول کاهش تولید داشته‌اند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از ۱۱ محصول منتخب معدنی در ۹ ماهه سال جاری، هشت محصول افزایش تولید ۵.۸ درصد تا ۱۹.۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۷ تجربه کرده‌اند.

براین اساس ظروف شیشه‌ای و ظروف چینی به ترتیب رشد تولید ۱۹.۴ و ۱۹.۲ درصدی را در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند. تولید این دو محصول در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب ۳۹۳ هزار تن  و ۴۱ هزار تن بوده است. میزان تولید این دو محصول در ۹ ماهه سال گذشته به ترتیب ۳۲۹ هزار تن و ۳۵ هزار تن بوده است.

 در مدت یاد شده تولید سیمان نیز با رشد ۱۱.۱ درصدی از ۴۱ میلیون و ۹۷۱ هزار تن در ۹ ماهه سال گذشته به ۴۶ میلیون و ۶۲۰ هزار تن در ۹ ماهه امسال رسیده است.

طبق آمار شیشه جام و چینی بهداشتی نیز در ۹ ماهه سال جاری به ترتیب ۸۰۲ هزار تن و ۷۹ هزار تن تولید شده است که در مقایسه با به ترتیب ۷۴۳ هزار تن و ۷۳ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال ۹۷، به ترتیب ۸ و ۷.۹ درصد رشد تولید داشته‌اند.

همچنین کاتد مس، فولاد خام و و محصولات فولادی نیز در مدت ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶.۵ درصدی، ۶.۱ درصدی و ۶ درصدی تولید داشته‌اند.

در ۹ ماهه امسال کاتد مس نزدیک به ۱۹۲ هزار تن، فولاد خام بیش از  ۱۸ میلیون تن و محصولات فولادی ۱۵ میلیون و ۵۳۸ هزار تن تولید شده‌اند که میزان تولید این کالاها در ۹ ماهه سال گذشته، ۱۸۰ هزار تن، ۱۶ میلیون و ۹۶۵ هزار تن و ۱۴ میلیون و ۶۵۹ هزار تن بوده است.

در مقابل شمش آلومینیوم به میزان ۲۳.۴ درصد، بیشترین کاهش تولید و پس از آن کنسانتره زغال‌سنگ و آلومینا به ترتیب ۴.۶ درصد و ۲.۴ درصد در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۷ کاهش تولید داشته‌اند.

براین اساس شمش آلومینیوم در ۹ ماهه امسال ۱۹۳ هزار تن، کنسانتره زغال‌سنگ یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن و آلومینا ۱۷۱ هزارتن تولید شده است که به ترتیب میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۲ هزار تن، یک میلیون و ۲۰۲ هزار تن و ۱۷۵ هزار تن بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها