مس

کوچیلکو در گزارشی که به‌تازگی منتشر کرده، اعلام کرده است به دلیل پایین آمدن عیار ماده معدنی در معادن مس شیلی، تولید مس این کشور سالانه ۱۹ درصد کاهش خواهد داشت؛ این چالش منجر به سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در معادن مس شیلی شده است.

به گزارش «کالاخبر» ،تولید مس در شیلی در یک دهه آینده نزدیک به ۳۰درصد افزایش خواهد یافت. شیلی که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۷.۲۵ میلیون تن مس تولید خواهد کرد.

براساس گزارش کمیسیون دولتی صنعت مس شیلی (کوچیلکو)، با بالا رفتن عمر معادن و کاهش عیار ماده معدنی تولید مس در این کشور سالانه ۴.۴۶ میلیون تن کاهش خواهد یافت و به همین دلیل شیلی پروژه‌های جدیدی را آغاز کرده تا این کاهش تولید را جبران کند.

کوچیلکو در این گزارش نوشته که «تنها با بهره‌برداری از پروژه‌های جدید، قادر خواهیم بود رشد تولید مس را در سال‌های آینده تضمین کنیم». یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که این گزارش به آن‌ها اشاره دارد، پروژه ۴۰ میلیارد دلاری و ۱۰ساله کودلکو در زمینه مس است

علاوه بر کودلکو، شرکت‌های معدنی فعال در معادن مس شیلی مانند بی‌اچ‌پی، انگلوامریکن، گلنکور و آنتوفاگاستا سرمایه‌گذاری روی معادن مس برای سال‌های پیشِ رو را آغاز کرده‌اند

یکی از آخرین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در معادن مس شیلی مربوط به شرکت تک ریسورس کاناداست که به پروژه QB۲ معروف شده. در ماه آگوست سال ۲۰۱۸، قرارداد این پروژه نهایی شد.

شیلی امیدوار است با انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در معادن مس بتواند عمر این معادن را تا ۲۵ سال افزایش دهد و ۳۰۰هزار تن نیز به تولید سالانه‌اش اضافه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها