بورس کالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران در دی ماه سال ۹۷ شاهد معامله بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۷۳ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب رشد ۴۴ و ۴۱ درصدی را در حجم و ارزش تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»، طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۳۳ هزار و۹۰۵ تن کالا به ارزش ۳۹۱ میلیارد ریال بود.این گزارش حاکی است، ۸ هزار و ۳۰۵ تن ذرت، یک هزار و ۶۰۰ تن شکر و ۲۴ هزار تن گندم خوراکی در این تالار معامله شد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۱۷۲ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۴۲ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۳۸۳ هزار و ۴۳۲ تن انواع قیر، ۲۱۴هزار و ۱۴۸ تن انواع مواد پلیمری و ۹۷هزار و ۴۹۹ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۵۶ هزار و ۵۸۵ تن وکیوم باتوم، ۱۴هزار و ۱۵۵ تن گوگرد، یک هزار و ۲۲۰ تن عایق رطوبتی و ۴۱۰ تن گازها و خوراک ها اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا نیز در دی ماه میزبان معامله ۵۶۳ هزار و ۸۴  تن انواع کالا به ارزش ۳۰ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال بود.در این تالار ۵۲۹ هزار و ۳۹۰ تن انواع فولاد، ۱۶ هزار و ۸۵۵ تن انواع مس، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۳۹ تن کنسانتره، ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن آلومینیوم، ۳ هزار تن سیمان و ۹۲۰ تن روی از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۹۴۱ تن نخ پلی استر و ضایعات را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها