تالار

طی آذر ماه امسال، ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۱۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات نسبت به آبان ماه به ترتیب با رشد ۴۲ و ۵۷ درصدی روبه رو شد.

به گزارش «کالاخبر»، بنابراین تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۷ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال بود.

در این تالار یک میلیون و ۱۳۷ هزار تن انواع فولاد، ۱۸ هزار و ۷۱۵ تن انواع مس، ۵۷ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۶۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، یک هزار و ۴۲۵ هزار تن آلومینیوم، یک هزار و ۵۰۰ تن کک، ۳ هزار و ۳۴۰ تن روی، ۷۰۰ تن چدن و ۲۹ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی آذر ماه افزون بر یک میلیون و ۵۵۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۴۸ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ بر ۴۶۷ هزار و ۶۴۲ تن انواع قیر، ۲۴۵ هزار و ۲۷ تن انواع مواد پلیمری، ۱۲۸ هزار و ۴۴۳ تن مواد شیمیایی، ۲ هزار تن سلاپس واکس و ۵۳۰ هزار تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۲ هزار و ۲۸۵ تن عایق رطوبتی، ۹ هزار و ۳۵۲ تن روغن پایه، ۲۸ هزار و ۷۱۰ تن گوگرد، ۶۰۰ تن آرگون و ۱۴۴ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۳ هزار و ۳۴۵ تن انواع کالا را تجربه کرد.

همچنین ۳۲۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

علاوه بر این طی مدت مذکور ملک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  نیز واقع در شهرستان دماوند-دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع و با قیمت پیشنهادی ۱۳۰میلیارد ریال روی تابلوی بورس کالای ایران رفت و با قیمت پایه به فروش رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها