مس

تولید جهانی مس با رشد ۲.۴ درصدی همراه شد. طی ۱۰ ماه ۲۰۱۸ قاره اقیانوسیه به عنوان پیشتاز تولید عمل کرد در حالی که امریکای شمالی، شاهد کاهش تولید این ماده معدنی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بنابر گزارش اخیر گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ میلیون و ۸۶۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند که حاکی از رشد ۲.۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

طی ۱۰ماهه نخست ۲۰۱۸، تولید معادن مس اقیانوسیه(۱۰درصد)، آفریقا( ۸ درصد)،آمریکای لاتین(۳.۵ درصد)،آسیا (۲درصد) افزایش یافت در حالی که تولید این ماده معدنی در آمریکای شمالی( ۵ درصد )کاهش یافت و در اروپا نیز بدون تغییر به ثبت رسید.​همچنین تولیدکنندگان جهانی مس طی ۱۰ ماهه سال جاری میلادی، ۱۹ میلیون و ۶۳۵ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند که حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

طی مدت یاد شده ، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۰میلیون و ۳۵۷ هزار تن افزایش یافت که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ میلیون و ۱۵۵هزار تن به ثبت رسید.

قیمت جهانی مس

بنا برگزارش گروه مطالعات بین المللی مس ، میانگین قیمت جهانی مس طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی با ۵.۸ درصد افزایش به ۶ هزار و ۵۲۳ دلار بر تن رسید.کمترین قیمت ۵هزار و ۸۲۳ دلار بر تن (پنجم سپتامبر) و بالاترین قیمت ۷هزار و ۲۶۲ دلار بر تن( هشتم ژوئن)ثبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها