Leachinger.jpg

میزان تولید جهانی معادن مس طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۵ میلادی، ۳.۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بر اساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۵ میلادی به حدود ۱۹ میلیون تن رسید. اما این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۸ میلیون و ۴۰۰ تن بود.

از میزان تولید معادن مس در ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۵، حدود ۱۰.۵ میلیون تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳.۸ میلیون تن «آسیا»، ۱.۸ میلیون تن «آفریقا»، ۱.۷ میلیون تن «اروپا» و ۱.۸ میلیون تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۲.۵ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۱ میلیون و ۵۰۸ هزار تن)، حاکی از رشد ۵ درصدی است.

بنا به این گزارش، میزان تولید مس تصفیه شده جهانی طی ۱۲ ماهه سال ۲۰۱۵، برابر با ۲۲.۸ میلیون تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۴ (۲۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تن)، حدود ۱.۵ درصد رشد کرد.

ظرفیت جهانی تولید مس تصفیه شده نیز در مدت مذکور، ۲۷ میلیون و ۲۶۳ هزار تن بود که نسبت به ظرفیت مدت مشابه سال ۲۰۱۴ (۲۷ میلیون و ۴۳ هزار تن)، حدود ۰.۸ درصد رشد داشته است. از طرفی، به دلایل مختلف از جمله اوضاع نابسامان بازار جهانی محصولات معدنی، ۴ میلیون و ۴۴۲ هزار تن از ظرفیت تولید جهانی مس (نزدیک به۲۰ درصد) در سال ۲۰۱۵ غیر فعال بوده است.

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی سال های اخیر با تغییرات شدیدی مواجه شده شده و از حدود ۱۰۱۴۰ دلار در تن طی ماه فوریه سال ۲۰۱۱ به حدود ۴۸۸۰ دلار طی روزهای اخیر رسیده است.

 

منبع: ایمیدرو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها