چین

با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به حل و فصل منازعات چین و آمریکا، شاخص های بورس وال‌استریت روز موفقی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز به خبرنگاران گفت که چین و آمریکا بیش از هر زمان دیگری به رسیدن به توافقی بر سر مسائل تجاری نزدیک شده‌اند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شانس رسیدن به توافق را چه قدر ارزیابی می‌کند گفت احتمال رسیدن به توافق از نرسیدن به آن بیشتر است.

در ماه‌های اخیر تنش بین چین و آمریکا باعث اتخاذ رویکرد محتاطانه از طرف معامله گران و ریزش بازارها شده بود. سارا مالک، مدیر مؤسسه "نویین" گفت: سرمایه گذاران نسبت به نتیجه رسیدن مذاکرات تجاری کاملاً خوش بین هستند و امروز شاهد نمود این خوش بینی در معاملات بودیم. تا زمانی که شاهد رشد اقتصادی در سطح بالا باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم روند صعودی بازارها نیز ادامه داشته باشد.

در آخرین روز از معاملات هفتگی بورس وال استریت، شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۷۹۲.۶۲ واحد رسید. شاخص "داو جونز اینداستریال" با ۰.۷ درصد افزایش در سطح ۲۶ هزار و ۳۱.۸۱ واحدی بسته شد و شاخص "نزدک کامپوزیت" ۰.۹ درصد بالا رفت تا خود را به سطح ۷۵۲۷.۵۴ واحدی برساند.

در سایر بازارها، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۳۲.۸۰ دلار رسید و هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ازای ۱۵.۹۱ دلار مبادله شد. مس نیز با افزایش ۱.۹ درصدی به ازای ۲.۹۵ دلار معامله شد.

در معاملات انرژی، هر لیتر بنزین در آمریکا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱.۶۱ دلار رسید و هر ۱۰۰۰ فوت مکعب گاز طبیعی با ۰.۷ درصد افزایش قیمت به ۲.۷۲ دلار رسید. هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۳ درصد افزایش به ازای ۵۷.۲۶ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۰.۰۵ درصد افزایش به ازای ۶۷.۱۲ دلار مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها