Molybdenite.jpg

میزان تولید کنسانتره مس در کشور تا پایان بهمن ماه سال جاری ۲۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه، ۸۹۳ هزار و ۸۳۹ تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۷۲۸ هزار و ۶۱۵ تن بود.

میزان تولید این شرکت ها در بهمن ماه، ۸۹ هزار و ۱۰۴ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۶۴ هزار و ۶۹ تن)، ۳۹ درصد رشد نشان می دهد.

از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه جاری، مجتمع های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۲۱۳ هزار و ۹۸۰ تن «مس آند» تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۱۱ هزار و ۶۰۷ تن)، یک درصد رشد نشان می دهد. همچنین این شرکت ها در بهمن ماه، ۱۵ هزار و ۳۸۸ تن «مس آند» تولید کردند. میزان تولید «مس کاتد» مجتمع های مذکور با ۱۶ درصد افزایش در بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ۹۳ (۱۶ هزار و ۱۰۲ تن)، به ۱۸ هزار و ۷۰۹ تن رسید. میزان تولید این محصول طی ۱۱ ماهه امسال، ۱۷۲ هزار و ۲۱۱ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۱۷۶ هزار و ۷۵۷ تن)، ۳ درصد کاهش یافت.

مجتمع های مس سرچشمه و مس سونگون طی ۱۱ ماهه سال ۹۴، ۶ هزار و ۲۸۱ تن «مولیبدن» تولید کردند؛ اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، پنج هزار و ۹۹۷ تن بود که حاکی از رشد ۴.۷ درصدی تولید این محصول است.

سه مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی ۱۱ ماهه امسال، ۴۰ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۶۳ تن سنگ سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۲۳ تن بود که نشان دهنده افزایش ۲۲ درصدی تولید این محصول است. میزان تولید سنگ سولفیدی در بهمن ماه با ۲۴ درصد رشد نسبت مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۸۰۱ تن)، به ۳ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۳۰۹ تن رسید.

منبع : روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها