پتروشیمی

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران گفت: طرح‌های مدنظر برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ۱۴ طرح است که با بهره‌برداری از این تعداد طرح، ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش «کالاخبر»، بهزاد محمدی، در حاشیه مراسم امضای دومین تفاهم نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: از ۵۵ مجتمع تولیدی پتروشیمی کشور ۱۶ مجتمع تولیدی در منطقه عسلویه قرار دارد و به همین نسبت ۳۰ طرح جدید را برای فاز ۲ عسلویه، کنگان و دیر طراحی کردیم که از این تعداد، ۱۷ طرح در حال پیشرفت بوده و پیش بینی می‌کنیم که سال آینده به بهره برداری برسند. ۱۳ طرح باقیمانده نیز در مرحله مطالعات و جذب سرمایه است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران تصریح کرد: خوراک متان، پروپان، بوتان و میعانات گازی به عنوان خوراک مورد استفاده واحدهای پتروشیمی یکی از امتیازاتی است که منطقه عسلویه برای سرمایه گذاری دارد.

محمدی افزود: طرح‌های مدنظر برای منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ۱۴ طرح است که با بهره برداری از این تعداد طرح ۱۵ میلیون تن به ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور اضافه می‌شود که حصول این هدف نیازمند ۱۹ تا ۱۹.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

وی در خصوص تحریم‌های اخیر اعمال شده علیه صنعت پتروشیمی کشور تأکید کرد: این تحریم برای ایران مقوله تازه‌ای نیست و مدت‌ها است که مشکلات این حوزه را مدیریت و شرایط را هموار کرده ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران در پایان گفت: به نظر می‌رسد طرح این موضوع تنها جنبه روانی داشته و ما بدون توجه به این موضوع با قدرت به اجرای طرح‌ها و تولید محصولات این صنعت ادامه می‌دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها