پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با اجرا و بهره‌برداری از هفت طرح پروپیلنی در صنعت پتروشیمی، ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید این محصول در کشور افزوده می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهزاد محمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و پلی‌پروپیلن (PP) اظهار کرد: در صورت افزایش تولید پروپیلن باید به تنوع‌بخشی در زنجیره پروپیلن و مشتقات آن توجه شود تا به تاب‌آوری بیشتر برای واحدهای تولیدکننده بینجامد.

وی با اشاره به اینکه در صورت اجرایی شدن هفت طرح پروپیلنی، ۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور افزوده خواهد شد، گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۰۰ هزار تن پروپیلن توسط دو پالایشگاه و ۶ مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که به تقریب تمام آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: از هفت طرح پروپیلنی، سه طرح سلمان فارسی، هیرسا پلیمر و کوروش در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) متمرکز است که از پیشرفت مناسبی در بخش تامین دانش فنی برخوردارند و چهار طرح توسعه انتخاب، مهرپترو کیمیا، سازه صنعتی آذران و نفت و گاز رضوی در منطقه کنگان و عسلویه فعال می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه صنعت پروپیلن جذابیت و اهمیت خاصی دارد و کمک شایانی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در صنایع پایین‌دست خواهد کرد، گفت: ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی این طرح‌ها هستیم و در تلاشیم با کمک شما مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها