گرمابی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که احترام به مکانیسم عرضه و تقاضا در روند کشف قیمت کالاها به افزایش اعتماد میان تولیدکنندگان و دولت منجر شده و به رشد انگیزه و سرمایه گذاری در تولید منتهی می شود. 

به گزارش «کالاخبر»؛ حمیدرضا گرمابی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: هر جا سعی در دخالت در قیمت کالاها و دور شدن از نرخ های واقعی در هر محصولی گرفته ایم، شاهد حضور واسطه ها و ایجاد رانت بوده ایم. پس توصیه می شود که به بهانه حمایت از تولید در امر قیمت ها دخالت نکنیم تا تولیدکنندگان نیز انگیزه خود برای تولید بیشتر را از دست ندهند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: دولت از جایگاه دخالت و تعیین قیمت ها به منظور حمایت از مصرف کنندگان باید به مرحله نظارت بر روند کشف قیمت ها براساس مکانیسم عرضه و تقاضا ارتقاء پیدا می کند و اگر نیازی به حمایت مصرف کننده نیز وجود داشت به شکل دیگر از آن حمایت کند.

 گرمابی اظهار داشت: باید با نگاه به رویدادهای تلخ سال گذشته که همگی از دخالت در اقتصاد نشات می گیرد درس بگیریم تا با مشورت با تولیدکنندگان و انجمن ها بهترین مسیر برای تنظیم بازارها در پیش گرفته شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که به اعتقاد شما بهترین راه برای پایداری تعادل در بازارها چیست؟ گفت: مکانیسم عرضه و تقاضا بدون شک بهترین راه برای تامین نیاز تولیدکننده و مصرف کننده است که ابزار اقتصادها برای این منظور، عرضه کالاها در بورس است. به این ترتیب اگر دولت اعلام کند که کلیه کالاهای استراتژیک و مواد اولیه باید در بورس کالا معامله شود، شاهد شفافیت مناسب و کشف قیمت های واقعی در اقتصاد خواهیم بود و دیگر شرایطی برای گرفتن برخی امتیازات ویژه از سوی افرادی خاص مهیا نمی شود.

گرمابی در پایان تاکید کرد: بدون شک فعالان صنایع اعم از تولیدکننده و مصرف کننده نیز از معامله محصول با قیمت واقعی و به دور از فعالیت های غیرشفاف در بازارهای زیرزمینی استقبال می کنند که در صورت تحقق این موضوع و استفاده از تمام پتانسیل بورس کالا، سرمایه گذاری در تولید نیز به دلیل وجود چشم انداز و سیاست مشخص دولت، افزایش می یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها