81632259-6494620.jpg

تحلیلگران ارشد کیتکو بر این باورند که نگرانی ها و نااطمینانی های حاکم بر بازارهای بین المللی که ناشی از اظهارات متناقض مقام های فدرال رزرو آمریکا است، در نهایت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

 به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت با ۱.۶ درصد رشد به بیش از ۱۲۴۳ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طلا می تواند طی روزهای آینده به سطح قیمتی ۱۲۵۰ دلاری برسد و با شکستن این سطح به روند صعودی خود ادامه دهد.

تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز نشان می دهد که بیش از ۸۰ درصد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده امیدوار هستند. ۶۰ درصد کارشناسان اقتصادی نیز به افزایش قیمت طلا در روزهای آتی رای داده اند.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او فیوچرز تاکید کرد که نااطمینانی و نگرانی حاکم بر بازارهای مالی بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر روند صعودی قیمت طلا داشته باشد.

مردم به شدت نگران وضعیت اقتصادی یونان هستند و همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

وی در ادامه افزود: من نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نیستم چرا که انتظارات تورمی در آمریکا رو به افزایش است و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد شد. حتی اگر فدرال رزرو آمریکا امسال دو بار نرخ بهره را افزایش دهد این مساله در نهایت مانعی برای افزایش بیشتر قیمت طلا نخواهد بود چرا که نرخ تورم با افزایش روبرو می شود.

بارت ملک تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری تی دی اس نیز تاکید کرد: تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و همچنین نگرانی های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند موجب افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده شود. به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و نگرانی ها و نااطمینانی های بیشتر موجب افزایش قیمت طلا می شود.

سین لاسک تحلیلگر ارشد موسسه والش تریدینگ نیز گفت: نوسانات مربوط به شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند عامل مهم و تعیین کننده ای برای قیمت طلا باشد. اظهارات متناقض مقام های فدرال رزرو آمریکا فعالان بازارهای بین المللی را سرگردان کرده است.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها