بورس كالا

تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی شهریور ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب رشد ۴۹ و ۲۲ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»، طی مدت مذکور تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۹ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۳۹۳ هزار و ۳۱۴ تن انواع قیر، ۲۲۱ هزار و ۷۴۰ تن انواع مواد پلیمری و ۹۶ هزار و ۸ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵۴۵ هزار و ۸۰ تن وکیوم باتوم، ۱۲ هزار و ۷۹۵ تن گوگرد، ۸ هزار و ۷۹۹ تن عایق رطوبتی، ۲ هزار تن کک، ۷۰ تن آرگون، ۵۹۸ تن روغن پایه و ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ تن لوب کات اشاره کرد.تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی شهریور ماه میزبان معامله ۶۵۰ هزار و ۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۴۲ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال بود.

در این تالار ۶۹۴ هزار و ۳۴۱ تن انواع فولاد، ۱۶ هزار و ۹۰۵ تن انواع مس، ۵۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۴ تن کنسانتره،  ۱۲هزار و ۴۰ تن آلومینیوم و ۵۶ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۲ هزار و ۹۶ تن کالا را تجربه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها